2.6

Parents

Lille Michael, som precis flyttat med sina föräldrar, börjar ana att mamma och pappas middagar består av en väldigt "speciell" typ av kött. Men hur ska han få sina föräldrars hemlighet avslöjad?

Originaltitel Parents
Regissör Bob Balaban
Manus Christopher Hawthorne
Genre Drama, Komedi, Skräck, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Randy Quaid, Mary Beth Hurt, Bryan Madorsky, Sandy Dennis, Juno Mills Cockell, Kathryn Grody, Deborah Rush, Graham Jarvis, Helen Carscallen

Starlette
2014-06-22
Skruvad. :)
fanny7504
2014-02-15
En skräck komedi som varken var rolig eller skrämmande.

2013-08-28
Helt ok.
AlbinWesley
2013-07-03
Tokigt. Rätt roligt, vissa bitar är himla bra också. Ja det var kul. Men vissa svar fick man inte, som hade varit rimliga att ge.
haajen
2013-03-30
Den har flera poänger, skruvat och välspelat med en del fina scener. Dock är det lite ojämn vad gäller regi och vissa tekniska val, på tok för mkt slow-motion etc. Sevärd kultrulle.
Murvel48
2013-03-06
Det har hänt en del på skräckkomedifronten sedan den här gjordes.
skitbad
2013-01-13
Låg länge på en fyra men slutet känns något svagare än resten av filmen så det blir någonstans i gränslandet mellan 3 och 4! Men en stor positiv överraskning!
MrsSmiths
2012-11-07
Det som håller mitt intresse vid liv är helt klart scenografin. Helt plötsligt skymtar en Arne Jacobsen fram i nåt hörn. Jag drömmer vidare om 50-talets fulländade formspråk.
elzplz
2012-10-26
"your son, the vegetarian!" the HORROR.
ziferN
2012-02-14
En aning besvikelse. Här förväntade jag mig en härlig 80-tals skräckis med en skön stämning men icke. Filmen har nästan inga alls positiva sidor utan för det mesta bara negativa. Först och främst så tyckte jag inte att 50-tals stuket passade in överhuvudtaget. Filmen saknar både en charm- och en mysfaktor, skådisen som spelar ungen är helt värdelös eftersom han beter sig som en jävla zombie som har ställt in sig på auto. Många av filmens scener känns helt döda och tråkiga, som att regissören bara ville göra en film men sket i hur resultatet blev. Filmen hade möjligtvis kunnat bli lite bättre om ungen och någon kompis hade försökt ta reda på vad som ligger bakom köttet men ungen gick bara runt och såg allmänt retard.