3.5

Paria

Alike är en 17-årig amerikansk kvinna, som bor med sina föräldrar och lillasyster i ett område i Brooklyn som kallas Fort Greene. Hon är en begåvad elev och håller stillsamt men säkert på att omfamna sin identitet som lesbisk.

Originaltitel Pariah
Regissör Dee Rees
Manus Dee Rees
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Kim Wayans, Charles Parnell, Adepero Oduye, Aasha Davis, Shamika Cotton, Nina Daniels, Afton Williamson, Pernell Walker, Sahra Mellesse, Zabryna Guevara

yrkeschaufföre
2015-04-11
De två tjejerna i huvudrollerna var riktigt bra men när eftertexten dök upp blev jag förvånad, det kändes som en halv film, det borde funnits mycket mer att berätta.
cameo
2013-08-21
Av många olika anledningar, som är svåra att sätta i ord, så grep den här filmen tag i mig och knep till direkt i hjärteroten = femma.
Zipper
2013-08-21
Riktigt starkt porträtt av huvudpersonen Alike, och dessutom en familjeskildring av rang. Djupt berörande.
Gigi1943
2013-05-09
Känner mig dum som inte vet vad Pariah betyder (är det ett namn???), ja ja, det här var en tråkig filmkväll (såg även Killer Elite) men jag tycker att Pariah var bitvis välspelad, men det räcker inte (och det här med lesbiska tjejer har aldrig intresserat mig), är väl för gammal kanske ...
Christofer
2013-04-14
En ovanlig story, helt klart. Men tyvärr grep det inte alls tag i mig utan blev mest en axelryckning.

2013-01-19
Helt given huvudroll och fint foto i sina bästa stunder! Klyschig dialog tillför nada och drar ner helheten.
haajen
2012-05-13
En enkel story framställs på ett exemplariskt sätt, vacker film som griper tag. Mkt välspelat!
KatarinaH
2011-10-28
Att föreslå att en film om en ung flickas 'komma ut process' inte är en gay film är problematiskt eftersom det kan tolkas som en antydan att det vore en negativ benämning, vilket givetvis inte är sant. Pariah är en engagerande och unik berättelse som talar till alla (homosexuella, heterosexuella, svarta, vita etc.) som strävar efter eller drömmer om att nå sin fulla potential (Fullständig recension (med information om handlingen) på engelska på http://wordsofkatarina.blogspot.com/2011/10/her-yo u-and-me-alike-pariah-2011-by-dee.html