3.3

Paris

Pierre är en professionell dansare som lider av en allvarlig hjärtsjukdom. I väntan på en transplantation spenderar han sina dagar i sin våning i Paris och från balkongen iakttar han människorna omkring sig. Istället för att dansa själv är det Paris och parisarna som dansar för honom. När hans syster Élise flyttar in hos honom med sina tre barn ändrar han inte sina vanor.

Originaltitel Paris
Regissör Cédric Klapisch
Manus Cédric Klapisch
Genre 2000-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Romain Duris, Juliette Binoche, Fabrice Luchini, Albert Dupontel, François Cluzet, Mélanie Laurent, Karin Viard, Gilles Lellouche, Zinedine Soualem, Julie Ferrier, Olivia Bonamy, Audrey Marnay, Annelise Hesme, Sabrina Ouazani, Judith El Zein

StureStenhög
2015-03-27
Jag är svag för den här sortens filmer. Ett myller av karaktärer spelade av en stark ensemble, sådant kan jag aldrig tröttna på. Här gillar jag också att filmen är så anspråkslös. Inga pompösa budskap, inga stora berättelser, och inga uppblåsta känslor. Här vill man bara skildra människor, och man gör det väldigt bra. Tvärsäker var jag fortfarande inte på betyget, men när en film får dryga två timmar att bara flyga iväg, så tycker jag nog att den är värd en fyra
yrkeschaufföre
2015-03-20
Några gånger grep den tag i mig men större delen av filmen var ointressant. En svag trea för skådespelarna och snygga Parismiljöer.
mammene
2014-07-06
Fyran sätter jag mer för avtrycket efteråt än när jag såg den, tyckte om den även då men på något vis hängde den med efteråt. Otroligt bra skådespel och favoriten är Francois Cluzet. En härlig blandning av komik och allvar som lyckades riktigt bra, och en härlig blandning av karaktärer som blev en skön mix. Det kändes så naturligt på något vis.
ToveTikk
2014-06-22
Fransk film <3
okidoki
2014-06-21
Segt.
Gigi1943
2014-06-20
Världens tråkigaste film! Hade jag inte varit i Paris så skulle jag definitivt inte lockas att åka dit. Stängde av innan jag såg slutet, fullständigt ointressant!
Film_DVD
2013-04-14
Film känns alltid verklig när Fransmännen gör film. Nära en 4 !
Biolm
2013-04-07
vill se
kakbakarn
2013-02-07
Det bästa med filmen var, naturligtvis, att de spelade Artus Nunes "Tia" på festen. Sprid den angolanska folksoulen!
kakbakarn
2013-02-07
Kändes länge som en stark trea på grund av stabilt skådespeleri och en ganska trevlig ton. Men ju längre filmen går, desto tydligare blir det att alla historierna liksom inte utmynnar i något, inte fläts samman på något vettigt sätt, saknar tydligt gemensamt tema; de liksom bara flyter omkring - för många, för splittrade, utan riktning och mål. Vad vill regissören säga? Det gör att intresset tappas mer och mer under den (som det känns) ganska långa filmen. Det är ju ändå på många sätt välgjort så, tja, svag trea?