2.3

Pariserhjulet

Trion Kickan, Risto och Mårten ger sig ut på jakt efter det stora klippet. Två kåkfarare och en förortstjej i Stockholm har kanske inte de bästa förutsättningarna att lyckas förverkliga drömmen om ett bättre liv.

Originaltitel Pariserhjulet
Alternativ titel The Ferris Wheel
Regissör Clas Lindberg
Manus Clas Lindberg
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Jakob Eklund, Helena Bergström, Claes Malmberg, Christer Banck, Peter Hüttner, Robert Gustafsson, Göran Boberg, Jessica Zandén, Lena-Pia Bernhardsson, Lars Göran Persson, Regina Lund, Kåre Santesson, Jan Sjödin, Lily Bigestans, Tom Fjordefalk

2018-01-17
Nä, inte denna heller...
Gigi1943
2013-10-28
Vikken jävla musik! Det är kris när man tvingas ha ljudet avstängt när det är en svensk film (som inte är textad)! Trodde den var nyare men tyckte nog att alla såg lite väl unga ut! Ja ja, det föll inte mig i smaken för jag uppfattade knappt hälften av vad de sade, mummel, mummel, mummel ...
Hypostas
2012-12-14
Det är ofta vanskligt att blanda komedi med drama och det fungerar tyvärr inte riktigt i den här filmen heller. De komiska partierna gillar jag men när det ska bli "tragiskt" eller "gripande" så sitter jag mest och vrider mig i stolen. Men ändå en speciell och lite småkul film. Stark tvåa.
Xenox
2012-07-09
En ganska bra och underhållande film.
Jonatoon
2009-10-21
Svensk gammal film när den är som bäst!
Muzzic-Maria
2009-05-05
Väldigt kul att se en så omaka trio i centrum. Eklund, Bergström & Malmberg kompletterar dock varandra mycket väl och gör mycket bra ifrån sig i sina roller. Ett ganska kul manus - även fast jag har svårt att se vitsen med att äga ett pariserhjul.. Sen ifrågasätter jag mig recensionen på omslaget, med rubriken "Jag har sällan skrattat så mycket på bio", då jag hade lite svårt att se de komiska partierna som utmärkande. Men, på det hela taget en bra, spännande och inte minst välspelad film jag önskar kommit fram bättre för den stora massan.
Aptit1
2007-10-30
Jag hängde inte med filmen ett skit. Men den var klart godkänd. Claes malmberg e för go han.
japan89
2007-09-09
obra
FilmGuden
2007-09-06
Underhållande och bitvis väldigt rolig. Med allvar i botten. Jakob Eklund är mycket bra, och det vimlar av bekanta ansikten i bi - roller. Repliken "Han är snäll, men det är inte jag!" Är en klassiker. Men ändå ingen särskilt märkvärdig film.
soad_87
2007-08-06
Denna e så jäkla bra kommer jag ihåg!!