2.6

Parker

En tjuv med ovanlig yrkesetik blir lurad och lämnad i sticket av sina kolleger. Förklädd och hämndlysten, med en oväntad kvinnlig kontakt på insidan, försöker han lägga beslag på bytet efter gängets senaste stöt.

Originaltitel Parker
Regissör Taylor Hackford
Manus John J McLaughlin
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jason Statham, Jennifer Lopez, Michael Chiklis, Nick Nolte, Emma Booth, Wendell Pierce, Clifton Collins Jr, Daniel Bernhardt, Bobby Cannavale, Patti LuPone, Alyshia Ochse, Charleigh Harmon, Carlos Carrasco, Billy Slaughter, Kirk Baltz, Micah Hauptman

sodomiten
2023-07-15
Ungefär som Stathams filmer brukar vara. Lite underhållning för stunden, men jag skulle aldrig se om denna film igen. Scenen där J-Lo klär av sig är nog vad de flesta minns bäst.
Rele
2021-11-22
Här har vi igen typisk Våldsam Statham film. Dålig manus och regi hjälper mig att ge en svag tvåa.
Starkbröl
2020-04-12
Rätt trött och förutsägbar rulle, åtminstone en halvtimme för lång är den också.
menschenfeind
2018-06-21
Urdum och trist actionthriller där spänningen är obefintlig och handlingen hela tiden drivs framåt av dåligt skrivna karaktärers oförklarade och illa motiverade korkade beslut. Fult är det också.
Hanness
2017-05-21
Gillar allt med Jason Statham, men denna var lite utav en besvikelse. Stark 2a enbart för att det är Jason Statham.
Portugallien
2016-04-17
S_Griffon
2016-01-03
vanlig 3a. kunde vart mer action.
92axha10
2015-11-10
En helt okej halvaction. Statham är rolig och etsar fast sin image som actionstjärna ännu djupare. En lättsam film som inte tar sig själv för seriöst så det borde inte tittaren göra heller.
idd
2015-10-24
Hyfsad story om än lite utdragen. Både Statham å Lopez e alltid bra!
Körsbär
2015-10-21
Hade inte förväntat mig att denna film skulle vara så pass bra, Lopez tycker jag sköter sig också. Vad jag gillar är att dom inte överspelar, utan håller en lugn hållning mestadels. Överraskande bra film, skulle nog kunna se om.