2.3

Passagerare 57

Terroristbekämparen John har dragit sig tillbaka efter att hans hustru mördats. Men han åtar sig ett uppdrag som övervakare av flygplanssäkerhet.

Originaltitel Passenger 57
Regissör Kevin Hooks
Manus Dan Gordon (III), David Loughery
Genre Thriller, Kriminalare, Action, 90-tal
Skådespelare Wesley Snipes, Bruce Payne, Tom Sizemore, Alex Datcher, Bruce Greenwood, Robert Hooks, Elizabeth Hurley, Michael Horse, Marc Macaulay, Ernie Lively, William Edward Roberts, Duchess Tomasello

Skapad 2009-02-23 av Rollywood
Passagerare 57 är en vverdriven action med Wesley Snipes som tar oss in i en oseriös miljö med bara actionscener och orealistisk story. Detta är standardversionen på en klassisk film om flygplans...   Läs mer »

yrkeschaufföre
2019-01-31
Att jag ser om den här beror bara på Liz Hurley (och att jag inte orkar ändra kanal)
Sarakin76
2017-10-22
En riktig dårlig film. Finnes vel egentlig ingenting positivt å si om filmen. Det som var minst dårlig var vel skuespillene som gjør det de skal. -2.
2017-10-12
Ganska bra
KalleB
2017-08-06
Riktigt dum man jag har helt klart en svaghet för denna epok
Jamesa
2016-10-03
Klarar betyg 2 med ett nödrop, tack vare nostalgikänslan.
filmfreak1
2015-08-21
Lite för kort, hade velat tillbringa mer tid på flyget. Annars funkar den mer än väl som actionunderhållning, Bruce Payne gör sig bra som fullblodspsykopat,
Grillo
2015-02-10
Verkligen actionfilm 1.0 av det slag som var populärt på 90-talet. Om inte annat börjar det här kännas lite retro. Ledmotivet verkligen skriker 90-tal och ljudmattan känns igen i det reviderade Bond-tema som användes i Goldeneye några år senare. Nu är ju inte det här någon smart film på något sätt, men varför ber han inte bara poliserna att ringa upp hans arbetsgivare...? Och använder county fairs i USA:s sydstater verkligen fortfarande sydstatsflaggan?
Robkiller
2015-02-07
Wesley Snipes i standard 90-tals action på ett flygplan... helt ok, men inget speciellt...
2014-11-02
Klichéaktig men spännande handling. Actionscenerna är välgjorda och skådespeleriet är bildligt men lite överdrivet. Filmens starka sida är tempot den är trots allt bara 1 tim 20 min lång, den har en del finesser och några riktigt roliga scener. Bra underhållning som tål att ses mer än en gång. Kul med fightande Snipes. 3+
2014-09-06
Lättsam actionunderhållning och lite av ett genombrott för Snipes. Vill minnas att den var rätt populär när den kom 1992. Tävlar knappast med de stora actionrullarna som kom under samma period, men har heller inget att skämmas för.