Passengers

Resan för två passagerare ombord på ett rymdskepp, som transporterar dem till ett nytt liv på en annan planet, tar en livsfarlig vändning när deras stasiskapslar av någon mystisk anledning väcker dem 90 år innan de når sin destination. Medan Jim och Aurora försöker lösa mysteriet bakom det tekniska felet, börjar de bli förälskade i varandra, utan att kunna motstå attraktionen som finns mellan dem. Samtidigt hotas deras liv av att skeppet håller på att haverera och av sanningen bakom deras för tidiga uppvaknande

Originaltitel Passengers
Regissör Morten Tyldum
Manus Jon Spaihts
Genre Science Fiction, Romantik, Drama, 2010-tal
Skådespelare Chris Pratt, Jennifer Lawrence, Laurence Fishburne, Michael Sheen, Andy Garcia, Julee Cerda, Aurora Perrineau, Vince Foster, Kara Flowers, Conor Brophy, Emma Clarke (röst), Fred Melamed (röst), Chris Edgerly (röst), Matt Corboy (röst)

meerlon
2019-07-26
Borde lärt mig vid det här laget att sån här Hollywoodsmörja inte är för mig, men den får en snäll 2a för ok skådespelarinsatser.
Rele
2019-05-15
En trevlig och oviss utgång iden här science fiction storyn. Några duktiga skådespelare kämpade med en inte så genomtänkt manus. Jag ger en trea.
Albin92
2019-01-09
Riktigt bra! Tyckte den kändes ganska känslomässigt realistisk, speciellt Chris Pratt. Jennifer Lawrence var lite stel i början men blev bättre sen. Längesen jag såg en bra film som är lite nyare. Håller dock med många andra här om att den går utför lite mot slutet.
gruso
2018-12-03
Svag trea. För min del hade det varit mer intressant om de hade haft med mer tekniskt mekande och trixande för att försöka lösa problemen. Men då hade man nog tappat filmens egentliga målgrupp..
Afflicter
2018-11-19
Trots att konflikten är pinsamt uppenbar hoppas man på en passande uppvägning i slutet. Tyvärr kommer Hollywood och vill ha sin del av kakan, som vanligt. Lite finurligt i alla fall att förlägga en film av den här typen i rymden.
Grillo
2018-11-11
Jag har blandade känslor till den här filmen. Betyget dras ner rejält av ett beslut i filmen, men samtidigt är jag inte helt säker på om jag hade agerat annorlunda i samma situation...
charlie08
2018-11-06
Chris Pratts karaktär blir verkligen obehaglig. Kan inte gå in på det utan att spoila hela filmen, men FUCK THAT GUY!
Starkbröl
2018-10-23
De borde döpt J-Laws karaktär till Aniara! Faktiskt riktigt bra, förutom vissa stönframkallande sekvenser, de flesta av dessa är actionrelaterade.
Albion
2018-10-22
Jag tycker det är en lyckad film som fångar moraliska frågeställningar som man inte annars är särskilt van vid. Fin kemi mellan skådespelarna också. Jag gillade den här. Betyget blir en 4;a
Supernaut
2018-03-23
Två timmar bortslösad potential.