2.4

Passengers

En ung terapeut får i uppdrag att ta hand om en grupp överlevande från en flygkrasch. Kristerapin utvecklas dock till ett mysterium när hennes klienter en efter en börjar att försvinna.

Originaltitel Passengers
Regissör Rodrigo García
Manus Ronnie Christensen
Genre Drama, Romantik, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Anne Hathaway, Patrick Wilson, Clea DuVall, David Morse, Dianne Wiest, Andre Braugher, William B Davis, Ryan Robbins, Don Thompson, Chelah Horsdal

Sodastream
2014-01-04
Blev ganska irriterad av att de snott så mycket från Peter Weirs "Fearless" med Jeff Bridges i huvudrollen (om ni inte sett den, se för bövelens skull!) Dock gillar jag Patrick Wilson väldigt mycket, tycker aldrig han gör en dålig film, och den här filmen var ju inte dålig heller. Bra personkemi mellan honom och Hathaway. Tror det är en av grejen med Wilson, han fixar alltid sådan bra kemi med sina motspelare.
Robkiller
2013-11-28
Segt drama som försöker vara mystiskt utan att aldrig bli särskilt intressant. Synd, för den kändes ändå välgjord på något vis trots att den egentligen inte gav något överhuvudtaget
dafreakish
2011-09-21
Håller med föregående talare om att storyn var alldeles för uppenbar. Man förstod slutet efter runt 20 minuter. Filmen blir en enda lång transportsträcka fram till en dock ganska bra avslutande kvart.
wargames
2010-11-23
Otroligt ojämnt tempo genom hela filmen. Dessutom att den delvis blivit marknadsförd som thriller(i alla fall den dvd-utgåvan jag la händerna på) är bara konstigt. Den stora "plot-twisten" i slutet är så uppenbar att det gjorde ont i min själ. Inget fruktansvärt hantverk, men det är alldeles för mycket brister.
Rebellatrix
2010-10-20
Med ungefär noll förväntningar blev jag ganska positivt överraskad. Det är inte 2008 års bästa film på långa vägar och den stora twisten som man ju förstod skulle komma var alldeles för lätt att räkna ut redan innan storyn byggts upp. Det föll med andra ord lite platt. Men trots det en ganska ok film med bra skådespelarinsatser.
Elizadushkufan
2010-08-19
Håller med om att början var lite seg, dock mycket bättre än förväntat när den väl kom igång. Bra spelat av skådespelarna, riktigt spännande slut.
karlstadtös
2010-05-15
Första halvan var seg, men den tog en överraskande vändning mot slutet.

2010-04-18
det var länge sedan jag skämdes så mycket å regissörens vägnar. knappast originellt och i undermåligt utförande. förstår inte riktigt hur passengers ens kunde tilltala samtliga inblandade i manuskriptstadiet.

2010-03-24
En story med stor potential men filmmakaren valde att göra en löjeväckande, som Jerrie papekar nedan, rip-off på Sjätte sinnet samt The Others.
TheHorrorfan
2010-01-17
Den är bra men mer en romantisk/drama ingenting som hade med thrillers att göra, jag brukar hata såna filmer men den här höll intresset uppe och den var sorglig en stark 3a. Anne Hataway var en riktigt bra skådespelare.