Passion

Isabelle arbetar på en stor reklambyrå där hon har utvecklat en nära relation, full av beundran, till sin chef Christine. Men när Christine förödmjukar Isabelle samt stjäl en av hennes provokativa kampanjer och presenterar den som sin egen, beslutar sig Isabelle för att ta en dödlig hämnd. Ett steg i taget sjunker de djupare och djupare in i ett spel av förförelse, manipulation, dominans och förtryck.

Originaltitel Passion
Regissör Brian De Palma
Manus Brian De Palma
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Rachel McAdams, Noomi Rapace, Karoline Herfurth, Paul Anderson, Rainer Bock, Benjamin Sadler, Michael Rotschopf, Max Urlacher, Dominic Raacke

Elizadushkufan
2019-06-02
Första halvan av filmen var jättelångsam och tråkigt, men ville ändå ge den en chans då Noomi Rapace är en jätteduktig skådis. Andra halvan av filmen gjorde att jag höjde betyget till en 2:a. Visserligen bra skådespel, men filmen som helhet var rätt tråkig, även om den hade några bra scener.
Raimo_1985
2018-08-03
Jävlar vad bra och rolig den här var! När jag såg dvd-omslaget tänkte jag "Alltså vad FAN är det här???? De Palma är slut!" Jag kanske är knäpp i hela huvudet men jag gillar den här filmen skarpt. Noomi Rapace gör en helt underbar insats.
jesse8
2018-04-21
Jobbig
2018-04-05
Alltså detta är ju så skitdåligt men viss nyfikenhet räddar den ändå ifrån ettan, men det är ju inte direkt med mycket marginal. De Palma har fingertoppskänsla som en inoljad valross nuförtiden, vad har hänt?
KyLLo
2017-12-05
Känns inte som en typisk Brian De Palma-film. Jag fick genast en B-filmkänsla. Kom att tänka på såna där gamla tv-filmer som brukade visas udda tider och innehålla någon halvhjärtad romantik för sakens skull och sedan övergå i förutsägbar feel bad-thriller, men Brian De Palma följer åtminstone inte standardmallen. Han har twistat till det och moderniserat könsrollerna.
lucius
2015-08-09
Jag skäms å De Palmas vägnar. Vet inte om det är han som blivit värdelös eller om det är tiden som sprungit ifrån hans filmskapande,

2015-02-18
De Palma har inte gjort något riktigt bra på runt 20 år. Detta är skräp rakt igenom. Pinsamt usel film av en regissör som gjort så bra ifrån sig tidigare. 2/10
2015-01-18
Brian De Palma försöker här leverera en svalt sofistikerad dramathriller med europeisk touch a la "Matchpoint" (Woody Allen) eller "Frantic"(Polanski). I huvudrollerna har han Rachel McAdams och Noomi Rapace. Resultatet blir en rätt sövande första timme med en jäktande avslutning och ett slut som lämnar mig med fler frågor än svar. Jag gillar De Palmas konstnärliga, lite pretentiösa stil men manuset är för svagt för att räddas. Ett misslyckande men inte en ointressant film.
uncle_funk
2014-10-07
Filmen har sina medgångar och motgångar, men generellt så gillar jag den. Lite Hitchcock och Argento i den.
emilstjernholm
2014-02-22
Filmen har en härlig åttiotalskänsla men det där förtätade känslan infinner sig inte. I slutet flippar det lite på det där fina sättet men det räcker inte.