Passionens labyrint

En melodramatisk komedi om en nymfoman, en muslimsk homosexuell terrorist, sonen till kejsaren av Tiran, dottern till en kemtvättsinnehavare - och några till.

Originaltitel Laberinto de pasiones
Alternativ titel Labyrinth of Passion
Regissör Pedro Almodóvar
Manus Terry Lennox, Pedro Almodóvar
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Cecilia Roth, Imanol Arias, Helga Liné, Marta Fernández Muro, Fernando Vivanco, Ofelia Angélica, Ángel Alcázar, Concha Grégori, Cristina Sánchez Pascual, Fabio McNamara, Antonio Banderas, Luis Ciges, Augustin Almodóvar, Pedro Almódovar

Albion
2018-09-11
Fånigt trams med obskyra inslag som inte direkt lyfter helheten. Detta är bara dåligt. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-
precineadd
2014-08-28
"QUE OVERDOSE!"
zonk
2012-12-30
Har sett bättre Almodovar, men kan inte undgå att charmas av alla skruvade, perversa tokar i filmen, och den snirkliga intrigen. Sevärd för den som föredrar när Almodovar håller sig till snusk och/eller komedi.
Jeroda
2012-04-12
En utav de märkligaste och rörigaste filmer jag sett. Den är lite barnsligt berättad (om man kan fantisera om det, så går det att genomföra) fast om sjukt obscena grejer. Av de Almodovar filmer jag sett är denna den absolut sämsta.
LuxLisbon2
2010-11-04
Minns jag rätt börjar filmen från nymfomanens perspektiv och kameran zoomar in på diverse mäns skrev. Hmm, en film som börjar så förtjänar egentligen en femma från mig... men pga mitt sviktande minne får det bli en fyra. En av mina Almodóvar-favoriter! Dregelvarning: en ung Antonio Banderas.
mi9
2009-06-22
det börjar som en porrfilm med amatörer... sedan mycket prat om sex... det blir en sällsam soppa med allt från bögsex och incest, genom afrodisiakum och avtändande medel, till en mucho-mucho allvarlig kärlek mellan en nymfoman och en bög... och en kidnapning till råga på allt... till ursäkt svävar en känsla av parodi över det hela, man vet bara inte parodi över vad... kanske över Almodóvar själv... men Ibland blir det ändå roligt... så den får en 3:a
Skruttan
2009-03-29
lite för psycho för min smak..
niklaseriksson
2008-02-04
Lite för spretigt för min smak.
desithess
2008-01-01
vilken smörja...
Step1
2007-08-21
Brukar inte gilla Almodovar, men denna var en av de bättre han gjort.