2.8

Påtaglig fara

CIA-analytikern Jack Ryan dras in i ett krig USA för i hemlighet mot den Colombianska knarkmaffian.

Originaltitel Clear and Present Danger
Regissör Phillip Noyce
Manus John Milius, Donald Stewart, Steven Zaillian
Genre Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Harrison Ford, Willem Dafoe, Anne Archer, Joaquim de Almeida, Henry Czerny, Harris Yulin, Donald Moffat, Miguel Sandoval, Benjamin Bratt, Raymond Cruz, Dean Jones, Thora Birch, Ann Magnuson, Hope Lange, Tom Tammi, Belita Moreno, James Earl Jones

sodomiten
2020-02-29
En påkostad, bra film, med bra skådespelare. Ett mer spektakulärt slut hade höjt betyget ytterligare.
Afflicter
2019-12-21
Om det finns någon av Jack Ryan-filmerna som Tom Clancy var nöjd med, så ligger Clear And Present Danger antagligen närmast. Bortsett från huvudlösa explosioner är det här den mest jordnära av filmerna. Ryan framstår som en trovärdig folkets hjälte utan att det rinner över.
HerrNenne
2019-07-09
Försöker skapa spänning med politiskt fulspel men blir mest långtråkigt.
dudson
2019-06-22
Påtaglig tristess borde den egentligen hetat. ZZZzzz Mest massa data tryckande & beskymrade miner framför data skärmar. Så 90-tal att moss faktorn griper tag i en rejält snabbt" Sen är musiken bedrövligt sövande. 1+
Starkbröl
2019-03-25
Standard nittiotalsaction, stabil och gör det den ska. Väldigt lik boken efter vad jag minns, men boken var mer spännande...
myslas
2017-08-24
För några år sedan hade man sagt att den här presidenten är helt orealistiskt porträtterad men det är ungefär såhär den nuvarande presidenten fungerar så... Hur som helst, det här är en helt ok men lite fånig och alldeles för lång thriller. Lite mer underhållande än Patrioter men ingenting jag har lust att se igen.
andmoreagain
2016-08-23
Scenen där Ford, så jävla 90-tals-high-tech, har hackat sig in på medarbetarens dator för att komma åt känsliga dokument...åsså har han glömt pappret till skrivaren! :D
2014-11-21
Harrison Ford stiger åter igen i rollen som Jack Ryan och med sig har en väl vald grupp av skådespelare. Man får också härliga actionscener som man märker att man har lagt ner lite pengar på. Manuset håller hela vägen och man vill veta hur det går. Hittar de en bra efterträdare till Ford(ej Affleck) så ser jag gärna fler Tom Clancy-filmatiseringar. 3+
ClintanTheKing
2014-05-04
Trots att den blev lite väl långrandig så är den aningen vassare än föregångaren. Stabil cast med bl. a Ford och Dafoe i spetsen.
kervisch
2014-01-18