2.1

Patient Seven

Filmen kretsar kring psykologen Dr. Marcus som väljer att intervjua sex stycken mentalpatienter för sin studie. Allteftersom intervjuerna fortsätter så inser han att det finns en sjunde patient som binder dom samman.

Originaltitel Patient Seven
Regissör Danny Draven, Paul Davis, Omar Örn Hauksson, Dean Hewison, Joel Morgan, Johannes Persson, Nicholas Peterson, Erlingur Thoroddsen, Rasmus Wassberg
Manus Paul Davis, Sam Dickson, Richard Falkner, Paul Fischer, Omar Örn Hauksson, Jacey Heldrich, Dean Hewison, Barry Jay, Brian McAuley, Joel Morgan, Johannes Persson, Nicholas Peterson, David Steenhoek, Aidee Walker, Rasmus Wassberg
Genre 2010-tal, Skräck
Skådespelare Alfie Allen, Grace Van Dien, Amy Smart, Jason Speer, Jack Plotnick, William Mark McCullough, Michael Ironside, Daniel Lench, Doug Jones, Anna Rose Moore, Sirry Jones, Amanda Graeff

TheHorrorfan
2016-10-21
Får en 2:a för att den ändå var bra gjord, men dock så fallerar det handlingsmässigt. Den nästlar in sig för mycket och blir bara ointressant och ologisk.
jonbo
2016-10-19
Överlångt hopkok med kanske 1-2 bra episoder, bäst är 'The Body' med Alfie Allen.
amam
2016-10-19
En antalogiskräckis med så vitt skilda teman som seriemördare, spöken och zombies. "Den sjunde patienten" är ett papperstunt försök att binda ihop saken. Filmen i sig är långt ifrån imponerande och formatet gör att jag har svårt att acceptera kortfilmerna inom ramen de byggt upp.