2.7

Patrioter

Före detta CIA-agenten Jack Ryan är på semester i London när han blir vittne till en terroristattack och ger sig in i uppgörelsen med framgång. Han belönas med en orden av engelska staten och återvänder till USA. Med en av terroristerna har rymt från fängelset och reser till USA för att hämnas på Jack och hans familj.

Originaltitel Patriot Games
Regissör Phillip Noyce
Manus Donald Stewart, W Peter Iliff
Genre Kriminalare, Drama, Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Harrison Ford, Anne Archer, Patrick Bergin, Sean Bean, Thora Birch, James Fox, Samuel L Jackson, Polly Walker, J E Freeman, James Earl Jones, Richard Harris, Alex Norton, Hugh Fraser, David Threlfall, Alun Armstrong, Berlinda Tolbert
Betygsantal 19235

2019-07-23
Varken bu eller bä, en film som funkade att se på förlägne sedan..
myslas
2017-08-23
Helt ok men inte mycket mer, funkar bäst under första halvan. Sean Bean spelar en lite väl extrem karaktär för att det hela ska kännas trovärdigt.
yrkeschaufföre
2015-03-12
Den börjar bra med ett långt avsnitt i mitten som är rätt tråkigt för att sen bli riktigt spännande som avslutning. Jag har för mig att jag sett den här på bio och tyckte nog bättre om den då, men det är en stabil trea.
2014-11-21
Harrison Ford har gjort en del minnesvärda roller men i rollen som Tom Clanys Jack Ryan är han helt otroligt bra. Ingen kommer någonsin fylla skorna av Jack Ryan lika bra som Ford. Filmens andra roller spelas också väl och filmen kommer med en spännande handling och med Sean Bean som en härlig skurk. En film man kan se flera gånger.
Jesus2
2014-05-12
Det känns som om hela filmen försöker bygga upp sympati för protagonisten men misslyckas fatalt i mina ögon då jag känner större sorg över vad som hänt med antagonisten så jag fann mig själv hejande på skurken. Hatten av till Sean Bean, du var min hjälte i den här filmen. Långdragen med scener som ofta kändes onödiga och egentligen inte speciellt spännande, men när det hände saker var actionscenerna bra gjord. Bra och stämningsfull musik.
paninaro
2014-04-16
Ganska fånig och snabbt glömd.
emilstjernholm
2013-09-05
Sean Bean är bra som fanatisk tok medan Ford är gamla vanliga Ford. Svag för filmer med IRA-tema så tyckte den var ganska underhållande. Vissa partier känns dock lite utdragna och filmen hade nog kunnat bantas utan att förlora något på det.
dafreakish
2013-03-13
Klassisk spänning med hygglig Ford. Aningen för lång men avslutningen är tillräckligt snygg för att koppla ihop det bra och skapa en bra helhet. Spännande för stunden.
ClintanTheKing
2012-07-26
Riktigt seg och långsam. Alldeles för långdragen. Dock en aning intressantare än Jakten på röd oktober (även om de är svåra att jämföra). En mycket svag trea.
Xenox
2012-07-05
Minns den som seg och ganska tråkig.