2.1

Pay the Ghost

En professor söker febrilt efter sin son som blev bortförd under en Halloween-parad.

Originaltitel Pay the Ghost
Regissör Uli Edel
Manus Dan Kay
Genre Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Sarah Wayne Callies, Jack Fulton, Veronica Ferres, Lyriq Bent, Erin Boyes, Maxwell McCabe-Lokos, Juan Carlos Velis, Lauren Beatty, Iain Becking, Janet Lo, Stephen McHattie

Jamesa
2017-10-05
Inte så dum ändå, ganska nära en 3:a. Slutet är kanske lite neddragande, så att säga.
HerrNenne
2017-01-30
Tyckte att den var läskig, men storyn var inte riktigt så stark. Som många skräckisar så börjar den bättre än den slutar. Rätt bra på att skapa stämning även om det är gamla tricks.
schramm
2016-10-24
skönt att se en film som går emot det kontantlösa samhället. inget paypal eller switch så långt ögat når. däremot proppsar filmen på högre lärarlöner, så cage har haft råd att betala spöket. tyvärr blir det ett ig i betyg, då det var förlite gamar och blinda lodisar för min smak
annihilat0r
2016-06-05
"Pay the Ghost" är en kuslig skräckfilm som genererade en del rysningar. Nicolas Cage passar verkligen i den här typen av stämningar, och imponerade således även här.
Tatty
2016-05-28
Blev förvånad över filmen. Förväntade mig inte att filmen skulle vara bra. Tyckte det var liiite seg först men sen blev det spännande. Mest på slutet. Faktiskt bra film!
Starlette
2016-05-19
Inte så läskig, utan mer spännande isf. Tycker Cage gör en bra roll.
kervisch
2016-04-15
2 av 5. Funkar att se.
lurkan
2016-03-29
Helt ok rulle med Cage.
2016-03-18
Förvånansvärt kompetent skräckthriller utan att den för den delen sticker ut speciellt i mängden. Cage gör ett hyfsat jobb och atmosfären finns för det mesta på plats. Det ska såklart spåra ur en aning på slutet vilket kändes lite synd.
theFeber
2016-03-13
Det måste vara en bedrift av Cage att välja filmer med dåligt manus. Här har vi en story som förklaras med taskig dramaturgi, följt av helt ologiska och meningslösa händelser. Karaktärer som man helt hade kunnat skippa gör denna sörja ännu mer obegriplig. Varför släppte ens producenterna det här? Eller varför gjorde de åtminstonde inte en "räddnings"-klippning? (eller de kanske de gjorde!!) Detta är så dåligt på alla plan. Dessutom aldrig spännande utan bara pinsamt. Inte ens statisterna är bra regisserade!