3.2

Peaceful Warrior

Ett slumpmässigt möte med en främling förändrar livet för en collegegymnast.

Originaltitel Peaceful Warrior
Regissör Victor Salva
Manus Kevin Bernhardt, Dan Millman
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Scott Mechlowicz, Nick Nolte, Amy Smart, Paul Wesley, Ashton Holmes, Agnes Bruckner, BJ Britt, Beatrice Rosen

2015-04-10
Dålig variant av Karate Kid. 3/10
WinDrop
2013-01-18
Som en dålig variant av karate kid.
ziferN
2012-11-17
Tja, helt ok, smått intressant och underhållande film men den hade emellan åt en liten död stämning måste jag allt säga, den var inte tråkig eller så utan stämningen kändes helt enkelt död emellan åt. Nick Nolte är dock helt suverän i filmen och det är han som gör filmen till vad den är, filmen har även en smått intressant story och den gick helt klart att titta på. Men jag ser hellre att Victor Salva håller sig till göra skräckfilmer för denna kändes lite för allvarlig för honom och därför hade jag lite svårt att uppskatta den till fullo.
piotr
2012-10-02
Nick Nolte gör ju hela filmen, sen kan man ignorera storyn som känns lite krystad.
Denlurige
2012-05-14
Tvetydig till betyget. Stundom är den löjeväckande med ansträngda effekter. Gillar dock slutet och vad som därmed exkluderas från den "riktiga" historien.
Roothen
2011-07-05
amen va fan?!
arnathalon
2010-11-06
Den sämsta skit jag någonsin sett!
drohr
2010-10-24
Stundtals rätt seg, men får ändå svagt-godkänt.
Cerpico
2010-09-15
bra! absolut sevärd!
Z
2010-07-24
Sevärd. På ytan en ganska så typisk Hollywood-sportrulle som dryper av klyschor i alla former. Men den har sina poänger och passade mitt humör perfekt, vilket gör det svårare att sätta lämpligt betyg.