2.4

Pee-wee's Big Holiday

Ett ödesdigert möte med en mystisk främling inspirerar Pee-wee Herman till att ta sin första semester någonsin i denna episka historia om vänskap och öde.

Originaltitel Pee-wee's Big Holiday
Regissör John Lee (II)
Manus Paul Reubens, Paul Rust
Genre Komedi, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Paul Reubens, Joe Manganiello, Tara Buck, Alia Shawkat, Stephanie Beatriz, Jessica Pohly, Richard Riehle, Leo Fitzpatrick, Christopher Heyerdahl, Diane Salinger, Lynne Marie Stewart, Frank Collison, Hal Landon Jr, Brad William Henke, Nicole Sullivan
Filmnummer 120730

jonbo
2016-04-21
Det är ju svårt att ogilla Pee-wee. Men en omtitt vet jag inte om den tål.
Kayuzuzu
2016-04-09
Precis allt jag önskade av den + mer. Kreativ humor men samtidigt barnvänlig. Sååå rolig - och jag är väldigt kräsen och har höga krav när det gäller humor. Queer och homoerotisk också. Såå bra. 5/5. Pee Wee forevah!
DrJW
2016-03-19
Många känner igen Pee Wee Herman från Pee Wee´s Big Adventure och att den filmen var den första studio filmen Tim Burton gjorde som regissör. Men vad många inte vet att karaktären hade ett barn program som var väldigt populär där i staterna på 80-talet, Pee Wee´s Playhouse. De kom även en uppföljare till den första filmen, Big Top Pee Wee, men den var inte lika bra eller ens minnesvärd som den första filmen och blev rätt bortglömd. Och nu har Netflix gjort en tredje film... Den här försökte vara som den första filmen, men var inte lika kreativt gjord och eftersom den här uppenbarligen försöker vara som den första filmen (t.o.m. titeln är desamma, fast här är de Holiday) så blir den här förutsägbar och inget nytt. Visst, de är olika händelser, men formulan är ändå densamma. Men den här var faktiskt inte så hemskt, hade förväntat att de skulle bli värre. Visst, den här är sannerligen inte perfekt, manuset var rätt tunn och den här var inte ens ha ha-rolig, men de fanns ett viss försök i den här, den här hade mer försök än Fifty Shades of Black i jämförelse. Kan ha fel med försöks-delen, men den här var en av de filmer som jag inte hatade så mycket från den här året.