2.5

Peggy Sue gifte sig

En nyskild tvåbarnsmor svimmar på en återföreningsfest för gamla klasskamraterna och vaknar upp som tonåring 25 år tidigare med en chans att förändra sitt liv. Eftersom hon fortfarande har en 40-årig kvinnas erfarenheter blir det komplikationer...

Originaltitel Peggy Sue Got Married
Regissör Francis Ford Coppola
Manus Jerry Leichtling, Arlene Sarner
Genre Komedi, Drama, 80-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Kathleen Turner, Barry Miller, Jim Carrey, Joan Allen, Sofia Coppola, Kevin J O'Connor, Lisa Jane Persky, Wil Shriner, Barbara Harris, Don Murray, Helen Hunt

2017-10-29
Ful_fisk
2016-07-04
Charmig nostalgi-film som kanske inte bryter ny mark men håller mysfaktorn uppe i stort sett hela vägen. Väldigt kul att se Jim Carrey flera år innan genombrottet och Turner är bra i huvudrollen. Men ärligt talat, Nicholas Cage är fanimig sjukt konstig och överspelande även med Cage-mått mätt här, vilket knappast vill säga lite.
SofiaMikaela
2016-03-13
Brukar annars älska berättelser om tidsresor/alternativa öden, men den här hade ju ingen charm alls. Det enda som var lite underhållande var alla löjliga dialoger, som jag upplevde som ironiska/parodierande, men det blev ändå oklart om det var ett medvetet val eller om det helt enkelt var så patetiskt. Skulle storyn alltså uppfattas som seriös eller var detta någon slags parodi? I vilket dera fall så gjordes det inte bra. Fattade inte poängen alls.
Zipper
2015-04-18
Låg på en fyra rätt länge på grund av kilovis med charm och Kathleen Fucking Turner. Tyvärr var slutet en riktig besvikelse, men det var kul så länge det varade.
emmacecilia
2015-04-09
Är visst svag för tidsresande filmer som denna. Tycker att Cage är strålande som tonåring och att det på något sätt är befogat med överspelet, iom att det är en vuxen som betraktar hur ungdomar beter sig. Ungdomar tycks ungefär bete sig sådär när man ser dem lite utifrån, tycker jag.
Dele
2015-01-21
En ganska sötsliskig och naiv historia med hyfsat underhållningsvärde. Svag trea.

2014-12-31
Cage är otroligt rolig! Riktigt mysig film.
ergopliroforia
2014-11-25
Vm i överspelning. Jag undrar hur Coppola tänkte när han satte Cage, Carrey och Turner i en och samma film.
2014-11-08
En faktiskt kul film från Francis Ford Coppola med sin släkting Nicholas Cage och Kathleen Turner. I en liten roll ser vi dessutom Jim Carrey. Det är en rätt söt och naiv historia som man blir underhållen av. Skådisarna sköter sig och det är alltid kul att se hur annorlunda Nicholas Cage agerade före han blev stjärna. Väldigt annorlunda men roande.
inchris
2013-10-25
Fantastiskt fin ljussättning och foto förresten.