Pelham 1-2-3 kapat

En remake av filmen med samma titel från 1974. En grupp på fyra personer kapar en tunnelbanevagn och håller gisslan på 14 personer mot en lösensumma på 5 miljoner dollar.

Originaltitel The Taking of Pelham One Two Three
Regissör Félix Enríquez Alcalá
Manus April Smith
Genre Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Vincent D'Onofrio, Edward James Olmos, Lorraine Bracco, Richard Schiff, Lisa Vidal, Donnie Wahlberg, Tara Rosling

Skapad 2007-06-05 av Cineasten
\"Pelham 1-2-3 kapat\" är en amerikansk tv-film som bygger på en roman av John Godey och handlar om fyra personer som tungt beväpnade kapar ett tunnelbanetåg mitt i New Yorks rusningstrafik. Kapa...   Läs mer »

2014-11-18
Detta inte originalet med Walter Matthau som kom 1974(som jag ej har sett) utan detta är en remake. Jag gillar detta verkligen, stämningen är bra och filmen fylld av kända och duktiga skådisar och dessutom gillar jag verkligen handlingen. Man kan undra om originalet(1974) var Tarantinos inspiration till karaktärsnamnen i filmen Reservoir Dogs. 3+
socorro
2013-10-05
Har inte sett originalet men gillade denna rätt bra som den är. Travolta överarbeter våldsamt men i övrigt funkar det som underhållning en fredag kväll.
mammene
2011-06-22
Det hela kändes lite lågbudget, men det gick att fördriva tiden med. Ännu en gång så lönar sig inte dumhet!
StureStenhög
2010-03-11
Någon katastrof tycker jag inte att det här var. Småunderhållande är det trots allt, men filmen dras ju ner av för låg budget och stel regi. Uppbyggnaden fungerar helt okej, men i andra halvan blir bristerna tydliga. Det är svårt att få till en dramatisk upplösning när allt ser så billigt ut och regissören inte tycks veta vad han håller på med. Vincent D'Onofrio sköter sig dock bra och känns trovärdig som den riktigt professionella skurken, men filmen som helhet blir aldrig mer än ett vanligt gisslandrama
qosmio
2009-10-23
suck remake säger väll allt
japan89
2008-03-15
baddi..
Floop
2008-02-24
Hu, så dålig. Men det var ju ändå Toby från Vita Huset så jag kan inte sätta den rätt så välförtjänta ettan.
gasone
2007-12-21
70-tals originalet är så bra.
O´Reilly
2007-12-16
Det här var en av de sämsta filmer jag sett. Varför göra en sådan här katastrofal remake av en så JÄVLA bra film? Skitfult filmad, att dom ens kunde med att låta en av kaparna vara tjej, varenda skådis och då menar jag D´Onfrio också var fullständigt värdelösa. Det skulle inte förvåna mig ifall Robert Shaw vänder sig i sin grav just nu.
jimmyringo
2006-12-05
Sämre nyinspelning av klassikern från 1974. Denna version kändes inte lika rafflande och spännande. Och Vincent D'Orfinos kapare är inte hälften så bra som Robert Shaws kapare i orginalet.