2.6

Pelle Svanslös

Kattungen Pelle Svanslös lever ett härligt liv på landet tillsammans med Birgitta. Vid ett ruskigt oväder ramlar Pelle ned i en å som för honom ensam hela vägen till den främmande stora staden Uppsala. Där träffar han många nya vänner, men staden är också full av inte alls så trevliga typer. Hur ska Pelle fortsätta våga tro på att man ska vara snäll mot alla?

Originaltitel Pelle Svanslös
Regissör Christian Ryltenius
Manus Johan Bogaeus
Genre Animerad, Familjefilm
Skådespelare Adam Pålsson (röst), Christopher Wagelin (röst), Li Hagman (röst), Olof Wretling (röst), Sven Björklund (röst), Ester Lejdemyr (röst), Lena-Pia Bernhardsson (röst), Marie Richardson (röst), Mattias Knave (röst), Adam Fietz (röst), Ole Ornered (röst), Tiffany Kronlöf (röst), Bianca Kronlöf (röst), Steve Kratz (röst), Tomas Tivemark (röst), Ole Forsberg (röst), Göran Engman (röst), Gila Bergqvist (röst), Joakim Jennefors (röst), Hugo Bergström (röst)

Frejis
2020-05-05
Den är bra. Barnen älskar verkligen Pelle Svanslös. Musiken i filmen var väl helt okej men barnen älskade verkligen låtarna! Hela bilresa hem sjöng dem "min stad" och ja, vad dem andra låtarna nu heter. Sparade låtarna på Spotify på barnens spellista. Rekommenderar starkt för småbarns familjer