Pengarna gör mannen

Hjalle och hans kollega kommer över en stor summa pengar vid ett inbrott. Detta förändrar deras liv till en mer lyxig tillvaro, men en dag träffar Hjalle en kvinna som har god kontakt med Gud, och detta påverkar Hjalles samvete...

Originaltitel Pengarna gör mannen
Regissör Lars Molin
Manus Lars Molin
Genre 80-tal
Skådespelare Pierre Lindstedt, Eva Gröndahl, Lars Hansson, Carl-Gustaf Lindstedt, Helge Skoog
Filmnummer 20820

2018-01-25
Lite som Dubbelstötarna, men med helt omvänd filosofi.
AlbinWesley
2016-01-08
Rolig smått absurd berättelse, slutet är en riktig höjdare. Vägen dit är underhållande nog.
Xenox
2012-07-24
En bra film av Lars Molin.
Funtomen
2005-12-17
Underbar! På gränsen till en femma. Molin lyckas verkligen. Ganska linjär och slät början, som egentligen bara leder till ett jättegag! Genialt!
Ebermann
2005-07-30
Den enda Molin-filmen jag sett hittils, men efter denna höjdare lär det blir fler. En klar fyra!
uCj
2005-07-25
Lite smårolig och kul att se så här i efterhand, men ingen lysande film som flera av hans andra filmer.
TonyMontana
2005-07-25
Skön och enkelt berättad historia, inte lika bra som de tidigare filmerna i Svt:s Molinsatsning under sommaren, men stundtals underhållande
Snah
2005-07-25
Nej, det här är ingen av Molins höjdare. Se istället Mjölkpallen eller Den tatuerade änkan.
tandersten
2005-07-25
Har sett bättre Molin än så här.
2005-07-24
Lars molin äger, riktigt bra. Missade dock början något, men fyran är ändå given...