2.5

Peninsula

"Peninsula" äger rum fyra år efter zombieutbrottet i "Train to Busan". Den koreanska halvön är förstörd och Jung-seok, en före detta soldat som har lyckats fly utomlands, får ett hemligt uppdrag att återvända. När han och hans team oväntat möter överlevande börjar den allra sista kampen att fly från den övergivna halvön igen.

Originaltitel Train to Busan 2
Regissör Yeon Sang-ho
Manus Yeon Sang-ho, Park Joo-suk
Genre Action, Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Gang Dong-won, Lee Jung-hyun, Lee Re, Kwon Hae-hyo, Kim Min-jae, Koo Kyo-hwan, Kim Do-yoon, Lee Ye-won, Jang So-yeon, Moon Woo-jin, Kim Kyu-baek, Bella Rahim

2021-06-19
En Sydkoreansk Flykten från New York med risiga effekter. Train to Busan är mycket bättre, Peninsula får enbart ett hyfsat betyg för att det är gott om action.
ekneB
2021-05-01
Hade det inte varit för den horribla CGIn så hade den här kunnat stå rätt bra i jämförelse med första filmen. Den här bygger mer på story känns det som och det gör att den har lite problem med pacing. Svag 3a det till trots då den ökar sista tredjedelen av filmen! Sevärd helt klart men en helt annan film än första!
servadac
2021-01-09
Helt okej underhållning, man kan inte ha för höga förväntningar på en zombiefilm. Inte alls lika bra som Train to Busan, men uppföljare lever sällan upp till sina föregångare. De datoranimerade bilarna ser sjukt orealistiska ut, främst sättet som de rör sig på. Det är som att titta på Disneys Bilar.
ShenLong
2020-12-30
helt ok, fylld av tropes. Alla repliker leverarade på engelska är fruktansvärda. Finns någon märklig talkshow host och en "gäst" i början av filmen som berättar hela backstoryn. väldigt mycket amatörfilmskänsla över den biten.
bojaka
2020-11-15
Inte lika bra som 1'an, men hur ofta väntar man sig det av en 2'a. Klart sevärd ändå och bra mycket bättre än vad jag hade förväntat mig av en uppföljare på Train to Busan. Sevärd uppföljare helt klart (Om man bara kan ha överseende med bil-animationen!)
Djason
2020-09-23
Gillade train to Busan och gillar denna med men håller första filmen som vassare. Denna rulle känns som en blandning av typ train to Busan, Doomsday och Mad Max.
Engravadlax
2020-08-24
Som påpekat är de västerländska skådespelarna sedvanligt horribla, samt de koreanska skådespelare som måste leverera repliker på engelska. Måste vara en oövervinnerlig språkbarriär för koreanska filmskapare som aldrig verkar kunna bedöma kvalitén på sina engelskspråkiga skådespelare. I övrigt betydligt sämre än ettan på alla sätt.
2020-08-14
Det här var riktigt bra. Tycker det är en snygg fortsättning från förra filmen och ett scenario som känns ganska rimligt. Jag gillar den lilla hinten till hur vi ser på flyktingar. Fartfyllt röj med zombies på ett sätt som känns lite nytt i en ganska uttjatad genre. Vissa stunder blir väl överdramatiska och utdragna men på det stora hela så landar allt på ett sätt som känns rätt till slut. Riktigt bra underhållning rakt igenom och skådisarna är bra, jag gillar barnen. Kanske beror lite på att det är första gången på ett halvår jag går på bio men det här var en jävligt bra actionfilm. Ganska stark trea.
PeterTheW
2020-08-10
Ojämn som fan. Oerhört mycket fula CGI-effekter, för många k-drama-moments. Fartfylld och jäkligt underhållande dock, men inte i närheten av ettan.
oan
2020-08-10
En rätt ojämn film tyvärr, till skillnad från Train to Busan som helt klart är bättre. Som många andra asiatiska filmer så är deras amerikanska skådespelare sådär. Dåligt skådespel (eller regi) drar ner de scenerna. Men överlag ok film, men en del överdramatiska scener med alldeles för mycket gråt (dock vinner nog animerade föregångaren Seoul Station "antal kubik tårar per scen"-priset).