2.4

Penthouse North

En tillbakadragen journalist, som blivit blind under ett uppdrag i Irak, lever ett stillsamt liv i New York. Men allt förändras när en sadistisk brottsling på jakt efter en gömd förmögenhet dyker upp.

Originaltitel Penthouse North
Alternativ titel Blindsided
Regissör Joseph Ruben
Manus David Loughery
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Michelle Monaghan, Michael Keaton, Barry Sloane, Andrew W Walker, Kaniehtiio Horn, Trevor Hayes, Phillip Jarrett

Elizadushkufan
2019-05-12
Helt ok handling och bra skådespel. Dock en film som man inte lägger på minnet direkt. Men ändå värd att se en gång.
Rele
2017-08-18
En spännande, men inte så bra film. Manuset var tunt med flera brister. Jag ger en tvåa.
KyLLo
2017-03-22
Kombinerar typiskt B-filmmanus med en populär feel bad-trend. Utöver det belyser den fördomar om blinda. Mycket är förutsägbart.
bryngel
2015-02-24
Tråkigt och ruskigt förutsägbart.
fridenpaden
2014-04-30
Dussinthriller.
2014-03-18
Keaton är bra som skurk, men den thrillern kändes väldigt slätstruken och ska vyerna från lägenheten föreställa New York får det allt se lite bättre ut än så här - ser väldigt inklippt ut.
Nintendo64
2013-10-05
Storyn är inte helt dum men det är tämligen taffligt utfört tyvärr.
skägg
2013-09-08
Helt okej film faktiskt! Stark 3
Hanness
2013-08-27
Helt okej film.
chris_lambert_
2013-08-26
Försöker vara Hitchcock, men är ganska långt ifrån. Hygglig thriller likväl. Kul att se Michael Keaton som skurk igen. Svag trea.