2.6

Peppermint

En ung mamma utan någonting att förlora bestämmer sig för att ta tillbaka det liv som hennes rivaler tog ifrån henne.

Originaltitel Peppermint
Regissör Pierre Morel
Manus Chad St John
Genre Action, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jennifer Garner, John Gallagher Jr, John Ortiz, Juan Pablo Raba, Annie Ilonzeh, Jeff Hephner, Cailey Fleming, Eddie Shin, Method Man, Tyson Ritter, Ian Casselberry, Richard Cabral, Johnny Ortiz, Michael Reventar, Kyla-Drew, Gustavo Quiroz, Pell James

2020-05-01
Jag älskade TV-serien "Alias"(2001-2006) med en fantastisk Jennifer Garner som levererade perfekt "Female lead action". Efter det har det varit en lång längtan att få se henne återvända till actionspåret. Resultatet är en underbar Garner som bjuder på underhållande action. I övrigt är filmen en hämndfilm vilket innebär att manuset är förutsägbart och allt annat än originellt. Uppskattar man dock hämndfilm så är inte Jennifer Garner fel att ha i huvudrollen. 3+
2020-03-31
Såna här filmer går det ju 100 på dussinet.... Jennifer Garner är en bra skådis och gör som vanligt bra ifrån sig men har man sett en sån här film så har man sett alla.
Tenchi
2020-03-18
Jag gillar Jennifer Garner och särskilt när hon gör action. Det är en rätt standardrulle med hämndtema men det är bra gjort och det är underhållande och rappt.
Zebulonm
2020-03-07
Svag för hämndfilmer.
2019-10-21
Samma premiss som hundra gånger förut, men ibland behöver man en dos hämnaraction. Blodig rättfram utan krussiduller.
HerrNenne
2019-10-07
Standardbra actionfilm utan några speciellt döda punkter. Liv hela tiden och helt klart sebar.
ulpe01
2019-10-02
Riktigt svag trea. Hade hoppats på något åt John Wick hållet, men det här höll inte så långt tyvärr.
produr
2019-09-19
Lite bättre än vad denna typ av filmer brukar vara
Purp
2019-04-07
Älskar payback och det här är en riktigt bra action med en bra Garner i huvudrollen, stark 4a
2019-04-04
Lite kul med en kvinnlig hämnare men tråkigt att filmen är lika platt, klyschig och trist som så många andra på alla andra sätt och vis. Garner gör ett stabilt jobb och vissa saker är väl rätt okej. Men på det stora hela ganska tråkig och oinspirerad film. Slät tvåa.