2.3

Perfect Creature

Utspelas i Nuovo Zelandia. Vampyrmyten får ett 60-tals ansikte. En mänsklig polis teamar upp sig med en vampyr polis för att sätta stopp för en vampyr som vill skapa krig mellan människor och vampyrer.

Originaltitel Perfect Creature
Regissör Glenn Standring
Manus Glenn Standring
Genre 2000-tal, Action, Drama, Fantasy, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Dougray Scott, Saffron Burrows, Leo Gregory, Scott Wills, Stuart Wilson, Craig Hall, Robbie Magasiva, Lauren Jackson, Danielle Cormack

Bullen84a
2015-07-09
Väldigt annorlunda vampyr rulle, det gillar jag och den e sevärd
Chris90
2014-06-24
Egentligen helt okej, men ack så tråkig.
Robkiller
2011-08-25
En mutation i människor skapar en parallell ras som lever tillsammans grupperade i någonting som kallas "brödraskapet", de åldras inte, men kan inte heller föröka sig. Forskning försöker lösa det problemet genom att hitta ett sätt att förena människorna med denna nya ras. Experimentet går väldigt fel och det blodtörstiga resultatet är vad vi idag kallar vampyrer, de förökar sig genom att bitas och de måste stoppas till varje pris... Väldigt långsam och långtråkig, men handlingen är ändå inte så dum. Det mesta i filmen är väl ok, men det händer inte direkt mycket alls och filmen saknar väl helt action.
NilleM
2010-06-07
Bra filmidé, men resultatet trist, poänglöst och intetsägande.
Enaselin
2010-02-26
Alltså... den skulle vara bättre om man förstår något av den. Men över förväntan!
zabb
2010-01-24
buu
jingoo
2010-01-23
Den sköna steampunk-känslan var den stora behållningen. Bakgrundshistorian var en trevlig vampyrvariant men handlingen i själva filmen var inte sådär jätteintressant. Snygg och underhållande, trots detta.
gehlin
2010-01-13
En riktig överraskning. Bra underhållning, helt klart sevärd.
PocketUnivers
2009-11-05
Kul att se en långfilm i steampunk-stil, tyvärr kompenserar inte det visuella för den oengagerande historien.
Goham
2009-08-05