2.2

Persona non grata

Filmen handlar om Anna och hennes försök att städa upp i sitt förflutna. I handlingen finns också pensionären Sture som lever ett till synes enkelt och tillbakadraget liv när han plötsligt dras in i en konflikt som han kanske inte alls har med att göra.

Originaltitel Persona non grata
Regissör Mats Arehn
Manus Mats Arehn
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Alexandra Rapaport, Bertil Norström, Margreth Weivers, Janne 'Loffe' Carlsson

tandersten
2013-10-06
Rappaport är inte bra första 5 min, men sen blir det bättre. Film som lämnar frågor till oss som sett den, mkt teater och Loffe visar en en gång att han kan skådespela och inte bara vara plojloffe.
Gigi1943
2013-05-25
Det här var en kanobra film, skulle visserligen kunna vara ett teaterstycke (varför inte?) som utspelar sig på en parkbänl, men med detta underbara svenska stadslandsskap i park och lägenhet så blir det en fullständig njutning. Dock är ju upplösning en fruktansvärd trageri. Tack vare Loffe - som jag alltid älskat vad han än gör - så blir filmen nästan gosig trots all dramatik. Han är en så fulländad vanlig man så man kan inte annat än njuta (så fjärran från alla action och överdrivna amerikanska hollywoodproduktioner). Mer sånt!
Hypostas
2012-10-11
Blir lite tjatig i längden, men det är ett fängslande psykologiskt drama med utmärkt skådespeleri.
Xenox
2012-07-09
En film som nästan bara handlar om ett samtal. Den var lite intressant ibland, men det är ingen film som man ser mer än en gång.
FabianBom
2012-07-07
slösa pengar på en sådan här film, fan tänker svensk film med
KyLLo
2012-01-06
Den här typen av filmer tycker jag brukar vara stela och tråkiga, men den här är faktiskt ganska underhållande när man ger den tid.
Kosmoskorven
2012-01-06
Märkligt underhållande. Djävligt irriterande. Kände mig lite lämnad i sticket. WTF?
Låp
Varför gjordes denna film
frozen_crust
2012-01-06
Såg den i väntan på Jvm-finalen i Hockey :)
AlbinWesley
2012-01-06
Konceptet har jag egentligen inget problem med, men när dialogen är så usel och man aldrig når någon som helst poäng så blir det tämligen menlöst.