3.2

Persona Non Grata

Laura, eller Irina som hon numera kallar sig, återvänder till sin hembygd för broderns bröllop. Sedan flera år tillbaka har hon distanserat sig från sin familj på landet och satsat på att etablera sig som författare i Köpenhamn. Hon har just givit ut en bok om sina misärartade uppväxtår, där hon inte minst skriver om sin forna plågoande Catrine - samma förhatliga kvinna som nu ska gifta sig med hennes bror och bli en del av hennes familj.

Originaltitel Hvor kragerne vender
Regissör Lisa Jespersen
Manus Lisa Jespersen, Sara Isabella Jønsson Vedde
Genre Drama, Komedi, 2020-talet
Skådespelare Rosalinde Mynster, Bodil Jørgensen, Jesper Groth, Jens Jørn Spottag, Thomas Hwan, Adam Ild Rohweder, Palmi Gudmundsson, Anne Sofie Wanstrup, Saga Nikoline Linde Mikkelsen

LillaBlåaMus
2021-02-09
Duktiga danskar. 3+
elzplz
2021-02-01
briljant! skrattade, grät, hade ångest, läktes. vill genast se mer av lisa jespersen!
sven_usling
2021-02-01
Det här var faktiskt en plåga. Humorn föll platt och istället sitter man med ett gäng otrevliga rollfigurer som man inte bryr sig ett skit om.
myslas
2021-01-31
Lite som Återträffen men byt ut en del av den djupt obehagliga känslan från den filmen med humor istället. Det är väl inte en mix som helt och hållet funkar men det är en rätt bra debut hur som helst.