2.8

Personal Shopper

En film som kretsar kring en spökhistoria som utspelar sig i Paris undre modevärld.

Originaltitel Personal Shopper
Regissör Olivier Assayas
Manus Olivier Assayas
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Kristen Stewart, Lars Eidinger, Sigrid Bouaziz, Anders Danielsen Lie, Ty Olwin, Hammou Graïa, Nora von Waldstätten, Benjamin Biolay, Audrey Bonnet, Pascal Rambert, Aurélia Petit, Olivia Ross, Thibault Lacroix
Filmnummer 120740

KimEkberg
2021-06-08
gillar stewart och anspråket, men tycker de drar det för långt. det är ett misstag med spökhuset tillexempel. annars gillar jag de långa passagerna när hon skickar sms eller kollar nån Hilma af Klint-dokumentär på youtube. Han verkar ju vara en riktigt svenskofil den där Assayas alltså. skulle nog kunna göra ett relationsdrama på svenska med riktigt offbeat tonträff.
RustyFilm
2020-03-14
Vacker men mysko. Det kan väl sammanfattas som nån slags combo av spökhistoria och lidelsefullt sorgearbete. Combon kryddas även med ett morddrama. Bra så obegripligt ere.
Tonti
2020-02-02
Läskigt skit alltså. Hade varit ännu mer effektiv utan ett par ganska fula effekter, men då hade jag inte kunnat sova efteråt så kanske lika bra. Gillar verkligen Stewart här, och blandningen av hypermodernitet och spiritism. Lite hej-jag-är-lite-smart, men på ett eggande vis.
Starlette
2019-11-19
Nej men fy. Långtråkig. Dålig Kristen Stewart som vanligt. Ser grå och glåmig ut, även det som vanligt. Verkar gärna vilja visa sig naken. Onödig film.
haajen
2019-07-21
En märklig, mystisk film som lämnar mycket att tolka för den som tittar. Tyckte den var rent hypnotisk. Stark 4a.
Tatty
2019-07-02
Eh, kändes lite spännande först men sen mot slutet började man ana vad man förväntade sig. Skum slut! Kristen Stewart var inte så bra i filmen som jag hade förväntat mig.
Hanness
2018-11-26
Skaplig film, har sina brister men det funkar.
2018-08-18
Föga intressant eller spännande dramathriller om en uppenbarligen psykiskt sjuk tjej som fått ett för komplicerat arbete. Lite stiligt ibland, men lika ofta ser vi tittare ner i en trist sms-konversation.
sirkurt
2018-01-19
Hade ganska höga förväntningar men blev besviken. Kändes som en väldigt meningslös historia som inte säger något. Har svårt att känna något för huvudpersonen som större delen av filmen sms:ar.
Sodastream
2017-12-13
Förstår inte hyllandet av Kirsten Stewart i den här filmen, hon går mest runt och ser lidande ut som vanligt. Skillnaden är att i den här filmen spelar hon en karaktär som faktiskt lider på riktigt.