2.4

Pettson & Findus - Roligheter

Pettson bor i ett litet rött hus och tillbringar dagarna med att hugga ved, uppfinna saker och ting, fiska och mata sina kycklingar. Egentligen har han allt han behöver, men ibland kan Pettson ändå känna sig lite ensam. Därför blir lyckan stor när hans snälla granne Beda hälsar på med en present ? en liten katt, som får namnet Findus. Ännu roligare blir det när Findus börjar tala och en stor vänskap tar sin början.

Originaltitel Pettersson und Findus - Kleiner Quälgeist, große Freundschaft
Regissör Ali Samadi Ahadi
Manus Thomas Springer
Genre Komedi, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Ulrich Noethen, Marianne Sägebrecht, Max Herbrechter, Roxana Samadi (röst)

Skapad 2019-11-05 av ehansi
Det har gått 30 år sedan Sven Nordqvists första bok om gubben Pettson och den talande katten Findus kom ut. I tre decennier har de mysiga berättelserna förtrollat sina läsare, såväl unga som v...   Läs mer »

Tatty
2019-03-03
Uppskattades verkligen av mig och sonen. Sonen satt koncentrerad och såg hela filmen vilket han inte brukade göra. Filmen var väldigt bra, mysig och rolig.
2004Orre
2018-07-31
Ren besvikelse, det värsta måste väl vara att den lånar allting från böckerna och knappt nya idéer, just det, och skämten var ju sämst
2018-06-28
Rätt mysig och jag älskade Pettson och Findus när jag var liten. Men det saknas något för mer.
2018-03-07
Nja, jag föredrar böckerna!!!

2017-01-04
Tråkig.