2.4

Phantom of Death

Datti undersöker mordet på en kvinnlig läkare. Han börjar att misstänka pianisten Robert Dominici när ytterligare mord begås, men gärningsmännen verkar vara i olika ålder.

Originaltitel Delitto poco comune, Un
Alternativ titel Off Balance
Regissör Ruggero Deodato
Manus Gigliola Battaglini, Gianfranco Clerici, Vincenzo Mannino
Genre Science Fiction, Mysterium, Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Michael York, Donald Pleasence, Mapi Galán, Antonella Ponziani, Caterina Boratto, Giovanni Lombardo Radice, Edwige Fenech

dudson
2019-01-24
Förjävla kass film som lovar mer än den levererar! Synd inte Deadato kunde strama upp storyn & gore effekterna. Själva ploten är grymt välgjord iaf. Detta kunde varit så mycket bättre om fantasin flödat.
Raimo_1985
2018-09-10
Förvånansvärt bra! Omslaget var ju inte så snyggt om man säger så. Men man ska inte döma filmen efter omslaget.
Henkepedia
2018-01-05
Pleasence spelar polis som jagar en mördare som har en sjukdom som gör så att han ser äldre och äldre ut. En udda film som är väldigt intressant.
niebaotan
2015-12-15
En ganska udda rulle av Deodato, blev faktiskt positivt overraskad. Lamnar en del att onska men sammantaget anda stabil och intressant nog att na upp till en 3a. York och Fenech funkar utmarkt medan Pleasence pendlar mellan bra och uppenbart forvirrad.
Kalkonhönan
2014-12-14
Nä, inte alls bra som allt Deodato gjort efter Cut and Run, inte ens Fenech kan rädda filmen!
idd
2012-10-13
Annorlunda mordgåta utan gåta, men det funkar!
produr
2011-09-20
Njaeä En mycket svag tvåa kan jag ju sätta iallfall
RollinHand
2008-10-12
Inte alls det bästa man sett. Stundtals känns det som att Donald Pleasence tror att han spelar i en helt annan film, fast det kan ju i och för sig bero på den sedvanliga ostiga voice-overn som man ofta får dras med i sådana här italienska rullar. Pino Donaggio får åter igen komponera musik till kvinnomord och samlag i en film som inte heller denna gång matchar hans egna fina musikaliska talang. Synd.
Al_padrino
2008-06-09
Fult omslag. Men annars OK.
Docklands
2007-06-09
Gillade den här filmen, fast dfen var riktigt usel egentligen. inte så rå som det ryktas om. men helt kalrt värd å se