2.6

Phase 7

Coco bor i Buenos Aires och har precis flyttat till en ny lägenhet tillsammans med sin fru Pipi som är gravid i sjunde månaden. Till en början verkar de inte märka av det växande kaoset omkring dem. När myndigheterna sätter deras hus i karantän efter dödligt pandemi-utbrott så slår sig Coco i lag med sin granne Horacio för att skydda sin flickvän. Horacio är ett original, men är valförberedd och har ett rejält påfyllt kylskåp. Under tiden så kollapsar civilisationen och världen tycks gå mot sitt slut.

Originaltitel Fase 7
Regissör Nicolás Goldbart
Manus Nicolás Goldbart
Genre Science Fiction, Thriller, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Daniel Hendler, Jazmín Stuart, Federico Luppi, Carlos Bermejo, Yayo Guridi, Abian Vainstein

Robkiller
2019-05-09
Drama i ett hus. Lågbudget och rätt risig...
Sanaya
2013-01-04
Det var inte alltför långt in i den här filmen som jag insåg att det här, det var inte en dålig film. Det var en riktigt usel film.
Kimchi
2012-04-30
Pendlar mellan en 3:a och 4:a. Mycket mycket sevärd och underhållande. Gillar verkligen karaktärerna och bakgrunden till storyn. Handlingen bjuder kanske inte på storverk men känns ändå fräsch och ganska originell. Karaktärerna är rätt så grymma och filmen har en sån där underfundig känsla som annars känns igen hos Sabu. Bjuder dessutom på ett par riktigt intressanta och bra scener. Äh det blir nog en 4:a trots allt :)

2012-02-07
Känns verkligen som en budgetfilm som inte alls övertygar på något vis. 2 av 10.
HerrNenne
2012-02-05
har potential men tappar den rätt snabbt genom att spåra ur lite för mycket.
amam
2011-10-17
Jag tillhör ju målgruppen för den här filmen då jag gillar filmer med jordens undergång och samhällets kollaps. Lågbudgetindie från Sydamerika men har en del förvånansvärt välgjorda scener ändå så en trea hamnar den lätt på.
Bozze80
2011-10-15
Charmig och underhållande, men man ska inte förvänta sig något mästerverk..

2011-07-14
Gjord med mycket humor vilket gör hela filmen riktigt underhållande för sin genre. Väl värd en titt.