2.4

Phil Spector

Ett drama centrerat kring relationen mellan Phil Spector och hans försvarsadvokat Linda Kenney Baden, medan Phil stod inför rätta för mordet på Lana Clarkson.

Originaltitel Phil Spector
Regissör David Mamet
Manus David Mamet
Genre Biografi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Al Pacino, Helen Mirren, Jeffrey Tambor, Chiwetel Ejiofor, Rebecca Pidgeon, John Pirruccello, James Tolkan, Matt Malloy

2018-02-26
Filmen var faktiskt över förväntan. För min del hade den gärna fått vara lite längre. Al Pacino gör väldigt bra ifrån sig men Helen Mirren däremot är lika stel som vanligt och henne hade man med fördel kunnat byta ut men annars är filmen klart sevärd. Svag 4:a.
idaho1981
2016-05-01
Filmen förlitar sig helt på sina två stjärnor som gör ett riktigt bra jobb. Men samtidigt känns historien väldigt platt och jag har svårt att hålla koncentrationen...
AddeColciago
2016-01-07
Förvånad över att David Mamet inte gjorde något vassare av det här. Känns splittrad. Pacino är bra som Spector, men det blir mer av en freak show än ett karaktärsporträtt.
Poker-Mange
2015-08-29
En ointressant historia om någon "hollywood-kändis". Misslyckas i princip med allt. Utan tvekan David Mamets sämsta. Den här vill man bara glömma fort. Solid etta.
tandersten
2014-02-12
Lyckas med att berätta exakt ingenting.
Astrojacob
2014-02-02
Kanske inte världens bästa "based upon a true story", men både Mirren o Pacino stjäl varje scen med sin närvaro o pondus. Båda nominerade Golden Globe och det räcker för en svag Fyra för mig som älskade 60-talet.
Nena2000
2014-01-23
Trots två starka skådespelare, Pacino och Mirren, orkade jag bara en bit in i filmen. Handlingen motsvarade inte mina förväntningar och den var seeeeeeeg
chris_lambert_
2014-01-19
Känns inte helt komplett. Något saknas.
Jennyshima
2013-07-15
Jag trodde att det skulle vara en film där man fick veta mer om Phil Spector som person. Nu är allt jag minns att han gillade roliga peruker. Synd eftersom det är bra skådespelare.
Gigi1943
2013-04-15
Vad handlar det om egentligen, var detta på rikigt eller bara påhittat? Fattade NOLL och inte var Mirren till sin fördel heller (det var för hennes skull som jag såg den). Tvingades snabbspola då och då för att orka. KONSTIG film!