2.5

Philadelphia Experiment

1943 gjorde USA:s flotta prov för att få fartyg osynliga för radar. Resultaten blev aldrig offentliga. Det sista experimentet misslyckades dessutom. Ett fartyg försvann helt enkelt. Men 1984 börjar det hända konstiga saker…

Originaltitel The Philadelphia Experiment
Regissör Stewart Raffill
Manus Michael Janover, William I Moore, William Gray, Don Jakoby, Wallace C Bennett, Charles Berlitz
Genre Science Fiction, Äventyr, Drama, 80-tal
Skådespelare Nancy Allen, Michael Paré, Eric Christmas, Stephen Tobolowsky, Bobby Di Cicco, Louise Latham, Kene Holliday, Joe Dorsey, Michael Currie

2017-10-31
2015-07-03
En klart mysig historia och dessutom kompetent berättad och det märks att den är gjord med hjärtat. Det mesta osar 80-tal och det är bara bra om det inte vore för de tokusla effekterna som faktiskt sänker betyget en aning. Brukar inte vara knusslig med sånt, men här förstör det faktiskt mer än det tillför.
MaxMackan
2014-05-22
Sci-fi-filmen här är riktigt bra och lovar mer, medan den romantiska filmen är korkad och dålig. Tyvärr skar regissören ner på den första för att göra plats för den andra och det gör att bwtyget blir svagt.
Rune2000
2013-02-15
Nancy Allen och Michael Paré spelar huvudroller i en storfilm från 80-talet?! Undrar varför jag inte har hört talas om den? ...nu i efterhand så förstår jag varför!
jonbo
2011-12-31
Underhållande töntig bagatell.
Nitehawk
2011-08-15
Gammal klassiker om en mystisk händelse på 40-talet... Jag gillar den skarpt.. Effekterna är tidsenliga såklart, de hade inte så mycket att arbeta med på den tiden.
FilmGuden
2009-06-08
Ganska skaplig roadmovie, som påminner en del om Starman som kom samma år. Fast betydligt sämre.
England
2008-05-30
Sex stycken manusförfattare till det här? Hahaha, det e ju fantastiskt. Lustiga effekter, kass story, men ganska charmig på nåt vis...
Dr-Bergwall
2008-05-28
HAHAHAHHA finner tamefan inga ord
jlam
2008-04-15
En spännande händelse förvandlad till dålig äventyrsromantik. Coola effekter, kassa skådisar.