Phineas and Ferb the Movie

Det sista som får hända inträffar när Phineas och Ferb får reda på att Perry i verkligheten är en hemlig agent. Detta faktum bleknar snart när Perry under en tur till den andra dimensionen får reda på att doktor Doofenshmirtz verkligen är ond och framgångsrik där.

Originaltitel Phineas and Ferb the Movie: Across the 2nd Dimension
Alternativ titel Phineas and Ferb the Movie: Across the 2nd Dimension - In Fabulous 2D
Regissör Dan Povenmire, Robert F Hughes
Manus John Colton Barry, Dan Povenmire, Jeff Marsh
Genre Äventyr, Animerad, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Kelly Hu (röst), Thomas Brodie-Sangster (röst), Vincent Martella (röst), Ashley Tisdale (röst), Dee Bradley Baker (röst), Dan Povenmire (röst), Jeff 'Swampy' Marsh (röst), Alyson Stoner (röst)

Thavox
2015-05-17
TV-serien är generellt sett bättre men filmen var helt ok.
bergenwall
2013-07-11
Jag älskar humorn i filmen, storyn behövde kanske arbetas lite mer på kan jag tycka, även om den var ganska oförutsigbar i vissa tillfällen... Det var inte heller någon paus mellan dialogerna vilken kunde vara irriterande ibland, filmen hade nog varit typ 30 min längre med "korrekta" pauser mellan dialogerna dock.
zahod
2012-12-21
Avsnitten är mycket bättre, de hade skruvat upp tempot rejält för filmen för att klämma in så mycket som möjligt - samtidigt är det tveksamt om den tillförde mer än vissa bättre avsnitt. Fick mest huvudvärk, betyget höjs till en tvåa mest för att jag gillar serien..
KyLLo
2012-01-01
Jag vet inte hur barn ser på den. Själv tycker jag inte alls att den känns charmig eller rolig, och figurerna har fula deformerade huvuden. Väldigt rappa substanslösa dialoger som mest känns påfrestande.
Zuzz
2011-12-31
Gillar man Phineas & Ferb så gillar man lätt denna ;D En 4a :)
Afflicter
2011-08-30
Skruvad och finurlig med animation som är simpel, men lyckad. Ett klassiskt koncept, men humorn gör filmen sevärd.