Photograph

Rafi är en fotograf som försörjer sig med att ta bilder på turister. Från hembyn får han påtryckningar från sin farmor om att det är dags att gifta sig. Han bestämmer sig för att skicka en bild till henne på vad han påstår är hans fästmö. Bilden har han tagit i jobbet och den föreställer Miloni. Kan han nu övertyga henne om att ställa upp på charaden?

Originaltitel Photograph
Regissör Ritesh Batra
Manus Ritesh Batra
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Nawazuddin Siddiqui, Sanya Malhotra, Sachin Khedekar, Denzil Smith, Saharsh Kumar Shukla, Geetanjali Kulkarni, Farrukh Jaffar, Deepal Doshi, Veerendra Saxena, Vijay Raaz

StureStenhög
2019-09-20
Det här upplägget har man sett varianter på tidigare, men det behöver inte nödvändigtvis vara ett problem, och till en början verkade det hyfsat lovande. Det är inget fel på det filmtekniska hantverket, problemet är bara att karaktärerna är lite småtrista, och mina förhoppningar om att de skulle vara intressanta att lära känna grusades efterhand. Farmodern är dessutom lite för irriterande. Jag kan annars uppskatta det stillsamma berättandet, det är alltså det som man berättar stillsamt som inte håller måttet