3.5

Pickpocket

Ficktjuven Xiao Wu lyckades aldrig ta sig bort från gatan som hans vänner gjorde och nu känner han sig ganska ensam i den medelstora staden någonstans i Kina.

Originaltitel Xiao Wu
Alternativ titel Artisan Pickpocket
Regissör Jia Zhangke
Manus Jia Zhangke
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Wang Hongwei, Hao Hongjian, Zuo Baitao, Liu Junying

KimEkberg
2014-04-09
mycket fint. bra catcher-in-the-rye-kille.
Sznax
2014-04-03
Hög standard som alltid från Zhangke. Fint tempo och välsvarvade karaktärer inbjuder till riktigt mycket godis under den första halvan. Från det att huvudkaraktären besöker sina föräldrar så dör filmens tempo lite dock, och filmen säckar ihop. Scenerna på karaokebaren är filmens klara höjdpunkt. Betyg 6.6

2010-11-13
Känns som man är i Kina..underbart :)
Tonti
2008-05-29
Intressant och fin i all sin vardaglighet.
Lombardo
2007-12-20
Softaste karaktären med trouble skrivet på pannan. Jag älskar det slarviga fotot och de vardagliga intrigerna.
niebaotan
2007-04-19
Ännu en jäkligt bra film av Jia Zhangke. En regissör som ännu aldrig gjort mig besviken.
skitbad
2007-01-05
Ujujuj, en av de skönaste filmerna på mycket länge, längtar till mer Zhangke! Frågan är om man ska fortsätta kvällen direkt med Unknown Pleasures? Toppar han det här blir jag mer än nöjd :) Stark 4:a
arvidsollenby
2006-05-28
Detta lovar gott för Zhangke's övriga filmer.
MilkMonkey
2004-12-30
kinesiska slackers med stora brillor är nog jordklotets mest bortglömda folkgrupp . . . detta är deras film. 100% Kina, precis som Unknown Pleasures
scorponok
2004-10-23
Skönt personporträtt av en snubbe i samhällets utkant.