2.7

Pieces

På ett college i Boston blir de unga, kvinnliga eleverna terroriserade av en galen mördare som sågar itu sina offer med en motorsåg. Han planerar att skapa ett mänskligt pussel!

Originaltitel Pieces
Alternativ titel One Thousand Cries Has the NightMil gritos tiene la noche
Regissör Juan Piquer Simón
Manus Joe D'Amato, Dick Randall
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Christopher George, Edmund Purdom, Lynda Day George, Frank Braña, Ian Sera, Paul L Smith, Jack Taylor, Gérard Tichy, Cristina Cottrelli, Leticia Marfil, Isabel Luque

Skapad 2019-11-14 av Rubbermonster
Jag mindes Pieces som en riktig skräpfilm, en film som inte hade något speciellt värde. Nu när jag sett om den i en fin, restaurerad utgåva så har jag svängt hel och ser nu filmen som en klassi...   Läs mer »

EvilNed
2018-09-02
Det funkar inte riktigt för mig. Det finns absolut en viss charm i allt blod och idioti, men egentligen är filmen inte särskilt intressant.
haajen
2018-03-27
BASTAAAAAARDS!!!! En av de bästa sämsta filmer som gjorts.
ouimadame
2017-01-18
Snygga B-effekter!
ouimadame
2017-01-18
Snygga B-effekter!
AlaRegularis
2016-02-13
Oprovocerade nakenscener blandas med ett stort antal hinkar blod i denna härligt orimliga åttiotalsfest i gore och splatter.
niebaotan
2015-12-15
Urbota dum men forbaskat harlig slasher. Ar verkligen inget fan av genren, sanningen ar att det mesta som gjorts inom den ar trist som fan. Men med sa manga fina mord och ljuvliga damer ar detta givetvis ett undantag. Katastrofalt usla filmer ar skit som Transformers, Battleship eller Fast and the Furious 7. Det har ar bra skit, mycket charmigt!

2015-10-06
Katastrofalt usel film, enligt min mening.
2013-11-22
Aningen för dum, men satan så stilren. Snygga mord och föredömligt mycket tanter. Bättre än det mesta inom genren. (9+/15)
Malfunction
2013-10-17
En av filmhistoriens dummaste som till på köpet är jävligt rolig.
lilebroer
2013-10-13
Kung Fu scenen kommer vara med mig livet ut. En underbar film!