3.2

Pieces of April

Den dysfunktionella familjen Burns skall fira Thanksgiving. Denna gång hos familjens svarta får, April, i hennes nedgångna lägenhet i New York. Mamma Burns är cancersjuk och detta tillfälle kan var det sista då hela familjen kan samlas. April har mycket att bevisa för sin familj, så det vill till att hon anstränger sig.

Originaltitel Pieces of April
Regissör Peter Hedges
Manus Peter Hedges
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Katie Holmes, Patricia Clarkson, Oliver Platt, Derek Luke, Sean Hayes, Alison Pill, John Gallagher Jr, Alice Drummond, Lillias White, Isiah Whitlock Jr, Sisqó, Armando Riesco

Supernaut
2020-04-20
Hjärtvärmande men bitvis jobbig att kolla på, en liten indiepärla från 2000-talets början.
supermancover
2016-10-04
Tråkig men inte rakt igenom dålig men aaaaah så tradig.
AlbertSpica
2016-02-12
Enkel och rätt trevlig med fint slut. Gillar typ alltid Clarkson utan att riktigt komma på varför. Skönt med lite DV-foto.
myslas
2015-12-21
Katie Holmes och Patricia Clarkson briljerar i den här lilla pärlan till film. Dessutom med fantastisk musik av Magnetic Fields.
filmfreak1
2015-11-13
Sällan att gråten och skratten ligger så nära varandra, som här. Bortglömd pärla.
Taandborste
2014-06-04
Ganska intetsägande egentligen... men jag gillar hur den bara utspelar sig under en dag och ändå lyckats med att måla fram hur familjerelationen ser ut.
JimCarrey
2012-11-28
kändes egentligen rätt tråkig?
Starkbröl
2012-10-07
Socialporr med tveksamt budskap. Full av tröttsamma stereotyper. Katie Holmes är bäst men skulle inte kunna fejkgråta om så hennes liv hängde på det.
mikaelsvensson
2012-05-18
En som film som bevisar att man inte behöver mycket pengar för att skapa film som berör.
Enaselin
2010-05-22
Den är lite jobbig... men jag gillar slutet.