2.6

Piercing

Reed planerar det perfekta mordet för att bli av med suget att mörda sitt spädbarn med en ishacka. Men trots en grundlig planering går inte planen som den nyblivna pappan tänkt sig när prostituerade Jackie inte agerar som han väntat sig.

Originaltitel Piercing
Regissör Nicolas Pesce
Manus Nicolas Pesce
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Christopher Abbott, Mia Wasikowska, Laia Costa, Maria Dizzia, Marin Ireland, Wendell Pierce, Dakota Lustick, Olivia Bond, Will Brill, Paul Nazak

2019-12-22
Här var nog tanken att de skulle göra något fancy. Modellerna, alla stulna giallo-soundtrack och scenografin gjorde sitt och gav ett retroskimmer jag senast såg hos remaken till Suspiria. Men vad handlar detta om egentligen?
2019-12-22
haajen
2019-02-01
Vart mest uttråkad, en film som trots ok insatser från huvudrollerna och en viss estetik känns väldigt ihålig.