2.3

Pig

En experimentell film om en man som misshandlar, förnedrar, våldtar och äter människor. Filmen är inspelad med väldigt få tagningar.

Originaltitel Pig
Regissör Adam Mason
Manus Andrew Howard, Adam Mason
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Andrew Howard, Guy Burnet, Molly Black, Juliet Quintin-Archard, Lorry O'Toole

kungkalas
2015-08-22
En tvåa eftersom jag förstår att filmskaparen kan ha haft någon sorts goda intentioner, det går ju att tolka som en kritik av saker och ting osv. Twisten i slutet var okej. Men på tok för lång film, 20 minuter hade räckt för att få fram budskapet, mer än så blir bara drygt.
2015-08-16
Mycket goda intentioner men det blir mest vattentramp. Dessutom störde jag mig på att gravidmagen var såväl mjuk som skumpig. (6-/15)
Noseman2005
2015-06-20
Svårbedömd! Det hör till ovanligheterna att en film på det här temat inte hemfaller åt sexpolitation, vilket talar till filmens fördel. Men samtidigt saknar jag något. Uppskattar twisten på slutet, som knyter ihop säcken på ett bra sätt, men det blir också, som zonk påpekar, lite långrandigt. Svag fyra, d.v.s. 7/10 för att den trots allt är lite bättre än mycket i genren.
PapaUbu
2014-12-14
Klaustrofobisk och ångestfylld, utan mycket egentligt våld. Kryper en in på bara skinnet.
zonk
2012-07-05
Intressant men ojämn. Att nästan hela filmen är en tagning (med några smygklipp), dvs en enda lång scen, är effektivt men lite klaustrofobiskt, och blir i slutändan lite långrandigt.