2.4

Piggy

Joes liv slås i spillror när hans äldre bror mördas av ett gäng ligister. En dag får Joe besök av en främling som knackar på dörren och erbjuder sin hjälp att skipa rättvisa.

Originaltitel Piggy
Regissör Kieron Hawkes
Manus Kieron Hawkes
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Paul Anderson, Martin Compston, Josh Herdman, Neil Maskell, Louise Dylan, Ed Skrein, Roland Manookian, Jumayn Hunter, Daniel Harland, Tommy McDonnell, Ryan Winsley

Skapad 2019-12-04 av Stygga-Vargen
För ett tag sen var den butik på nätet som sålde ut en massa filmer på Blu-ray för fem spänn styck och då passade jag naturligtvis på att beställa hem några stycken, filmälskare som jag ä...   Läs mer »

2017-10-17
Filmen är ju lite seg i början men annars är den faktiskt rätt bra. Svag 4:a.
TheHorrorfan
2013-12-17
Den var ju speciell. Filmen hade en bra grund Ide, men den når dessvärre inte fram. för de bra våldsscenerna dock.
dudson
2013-09-06
Tung & brutal film som är gjord på ett deprimerande sätt som bara engelsmännen kan göra"
Metheuz
2013-09-04
Bra soundtrack och rätt intressant historia. Gillar karaktären Piggy mer än huvudpersonen.
RadioSaga
2013-08-09
Den var en helt vanlig brittisk thriller i mina ögon, kände inte något intresse, ens in i filmen. Idén är toppen, men man hade kunnat skapa denna film på ett sådant bättre sett än detta..
2013-07-28
Längesen jag såg en så här mörk, tung och deprimerande historia. Tyvärr engagerar den inte heller då jag tyckte den mest var tråkig. Säkert värd ett högre betyg, men helgkväll, popcorn och Piggy var ingen bra ekvation.
AlbinWesley
2013-06-19
I viss mån stark. Ambitioner finns. Nån tanke väcks och säger att det finns något intressant här. Musiken (anledningen till att jag öht satt igång filmen) var prima. Dessvärre kändes filmens berättelse inte motiverad att göra film av, och vissa saker är inte helt genomtänkta heller. Nära trean, bra på nåt sätt. Men inte riktigt.

2013-05-05
Tycker den var ganska skön, men tyvärr saknas det där lilla extra och en mer nyanserad historia hade lyft filmen. 4 av 10.
Tepesco
2013-04-07
Mörkt rått och intressant, otroligt sevärd. Minus för det irriterande klippandet så fort det kommer lite blod.
foppa99
2013-03-24