1.6

Pillertrillaren

David har det inte lätt, samma dag som han ska börja sitt arbete som säljare på ett läkemedelsföretag lämnar hans sambo honom. När han kommer till jobbet får han inte gå den introduktionskurs han blivit lovad utan får kasta sig in i jobbet på en gång. Men så träffar David den vackra Angelika och blir blixtförälskad. Ett problem finns dock - Rico. Han är företages stjärnsäljare och förlovad med Angelica. Snart upptäcker David att företagets VD, tillika Angelicas pappa, håller på med skumraskaffärer. Han tänker släpa ut ett preparat på marknaden vars testresultat varit allt annat än lyckade.

Originaltitel Pillertrillaren
Regissör Björn Gunnarsson
Manus Björn Gunnarsson
Genre Komedi, Romantik, Thriller, 90-tal
Skådespelare Jakob Eklund, Kayo, Kent Andersson, Björn Gustafson, Ulla Skoog, Rolf Skoglund, Reuben Sallmander, Niklas Falk, Petra Nielsen, Marie Richardson, Göran Ragnerstam, Gösta Bredefeldt, Evert Lindkvist, Jonas Falk, Hans Henriksson, Sten Ljunggren, Leif Andrée, Yvonne Schaloske, Marika Lindström, Björn Granath, Ing-Marie Carlsson, Andreas Magnell, Tina Leijonberg

2020-11-17
Rätt lattjo!
2018-07-17
Förstås ingen seriös film, men jag minns den som underhållande och annorlunda.
2017-10-08
Så fruktansvärt sämst att det är bara svenskar som klara av att göra något så uselt!!!
Jamesa
2016-05-11
Ändå ganska bra vill jag minnas. Det var så länge se´n...
JanneN
2015-11-20
Jag måste höja till en femma! Den innehåller jättemånga roliga passager. En film som verkligen är underhållande. Den ena knäppa händelsen efter den andra, får en att skratta. Bra skådisar! Vad mer kan man begära?
2014-12-05
Det roliga med denna film var att den många år efter sin premiär fortfarande var ett vandrande skämt för något som beskriver en riktigt usel film. Det är absolut lätt att hålla med om att detta är inget imponerande hantverk av någon inblandad men samtidigt är det inte genomruttet. 1+
2014-01-08
VM i skådespelarförnedring? Skämskudde på från första till sista bildruta. (2+/15)
Cineasten
2012-11-16
Faktiskt underhållande trots att den är ganska töntig. Eklund är riktigt bra som bortkommen losertyp (vilket måste ha inspirerat inför huvudrollen i Anderssons älskarinna där han spelade en liknande karaktär). F.ö är ju Marie Richardson helt sjukt snygg i filmen. Fullständigt makalös. Vilket flyt han haft den gode Jakob som gift sig med henne. Kul att se Kent Anderson som något annat än en helylleslirare.
Xenox
2012-07-16
Inte så dålig som många säger. Svag trea.
2012-07-12
Underhållande och lite originell film med väldigt många bekanta ansikten. Förtjänar inte en plats bland Filmtipsets 250 sämsta filmer.