Pineapple Express

Den haschrökande delgivningsmannen Dale blir det enda vittnet till ett mord som begås av en knarkkung och en korrumperad polis. Med ett pris på sitt huvud tvingas han nu fly för livet och drar sin förvirrade langare Saul och hans leverantör Red med sig på äventyr.

Originaltitel Pineapple Express
Regissör David Gordon Green
Manus Seth Rogen, Evan Goldberg
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Seth Rogen, James Franco, Danny McBride, Kevin Corrigan, Craig Robinson, Gary Cole, Rosie Perez, Ed Begley Jr, Nora Dunn, Amber Heard, Joe Lo Truglio, Arthur Napiontek, Cleo King, Ken Jeong

Skapad 2019-12-13 av sethgecko
Dale Denton (Seth Rogen) är en loser som närmar sig 30, har ett riktigt skitjobb som public servant och mest ägnar sig åt att röka gräs och bli hög. Dessutom dejtar han en tjej som går i high ...   Läs mer »

Skapad 2019-11-19 av DanielMott
Pineapple Express är en kompiskomedi skriven av den småplufsiga och -skäggiga Seth Rogen, som har en rad amerikanska flamsfilmer som Supersugen, The 40 Year-Old Virgin och På smällen bakom sig. R...   Läs mer »

Xtro
2018-11-05
Jag gillar i synnerhet slafsigheten i alla actionscener. Slagsmålet med Red är det bästa jag har sett sen Dan Dority vs The Captain.
deswhip
2017-11-05
För att vara en riktig tramskomedi är den faktiskt väldigt bra. :)
2016-12-21
Såg denna film när den precis hade släppts och då tyckte jag den var väldigt bra. Har dock inte sett den fler gånger och jag vet inte vad jag skulle tycka om den idag.
Ima_Tree
2015-10-19
Haha, en del svårvärjad stonerhumor. Såg inte riktigt hela vilket kanske gjorde mig mer positivt inställd för det var ganska hysteriskt mot slutet.
AddeColciago
2015-08-31
Fascinerande på sitt sätt.
goo723
2015-04-11
Denna film har allt! Bromance, action, gräs, sjuka dialoger, spänning! Detta är en av mina absoluta favoritfilmer of all time. Om jag kunde välja en film att se om och om igen tills jag dör så är det denna. Det blir inte mer feelgood än så här gott folk!
-Hedda-
2015-03-20
Tråkig, långsam, förutsägbar, innehållslös.. Jag gillar Rogen men det här var inte bra..
Marrudin
2015-02-19
Första halvan är ju bra, sen går det bara utför
vonadel
2015-02-10
Tvekar mellan en tvåa eller trea. Börjar få allt mer svårt för Rogen/Franco-stuket. Samtidigt är filmen inte dålig. Har sina moments. Ok, svag trea får det bli. 5/10
2015-01-11
Jag gillar denna sortens film sett till humor blandat med andra genrer och jag gillar också filmens skådespelare. Jag kan inte säga annat än att jag blir underhållen från början till slut men samtidigt gnager frågan "Är detta bra?" inom mig. Svaret är att detta är en lättglömd film, inte dålig men inte heller bra. 3-