3.2

Piñero

Namnet Miguel Piñero har genklang i hela den latinska delen av världen. Poeten, författaren och skådespelaren nådde berömmelsen som mannen vilken med sina experimentella skådespel, dikter och skriverier ruskade nytt liv i amerikanska konstnärskretsar.

Originaltitel Piñero
Alternativ titel Pinero
Regissör Leon Ichaso
Manus Leon Ichaso
Genre Drama, Biografi, 2000-tal
Skådespelare Benjamin Bratt, Giancarlo Esposito, Talisa Soto, Nelson Vasquez, Michael Wright, Michael Irby, Rita Moreno

Quzbesh
2007-05-18
Man får en bild av Pinero som om han nästan aldrig skrattade. Filmen får fokuserad på enstaka detaljer av hans liv och fastnade där. Därför tycker jag att manuset var illa skrivet. Skådespelaren som spelade hans flickvän var så stel att man ville ta bort henne från bilden.
pancake_
2005-09-05
underbar. den är vacker, i slummen, bland knarket och kriminalitet så lever han sitt liv, i nuet. bryr sig inte om morgondagen och han lyckas beröra folk med sina texter. snyggt gjort med blandningen av svart/vitt och färg. bejamin bratt gör en väldigt väldigt bra insats. klar femma.
halje
2002-12-24