2.8

Pingvinerna från Madagaskar

Pingvinerna från Madagaskar är nu tillbaka i sin första egna långfilm där de ger sig ut på ett superhemligt uppdrag för att rädda världen.

Originaltitel The Penguins of Madagascar
Regissör Eric Darnell, Simon J Smith
Manus John Aboud, Michael Colton, Brandon Sawyer
Genre 2010-tal, Animerad, Äventyr, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Tom McGrath (röst), Chris Miller (I) (röst), Christopher Knights (röst), Conrad Vernon (röst), Benedict Cumberbatch (röst), John Malkovich (röst), Ken Jeong (röst), Annet Mahendru (röst), Peter Stormare (röst), Andy Richter (röst), Danny Jacobs (röst)
Filmnummer 112051

2017-10-23
dafreakish
2016-05-22
Hysteriskt tempo och bitvis roligt. Men filmen överdriver varje situation samt låter aldrig tittaren andas. Dessutom har den alldeles för många karaktärer. Det blir helt enkelt alldeles för mycket. Lite samma känsla som när Minionerna fick en egen film.
ulpe01
2016-03-25
Fartfyllt och roligt. Var tvungen att se om några snuttar efter att jag insett att Stormare var med. Stabil trea.
missbaath
2015-12-23
Helt okej! Ganska rolig och är väldigt fartfylld.
MatrimVidz
2015-12-14
Underbart att se början av filmen dubbad på svenska med rösten av han som är berättare i alla naturfilmer de senaste 20-30 åren !
jingoo
2015-09-18
För övrigt är ordet "Northwind" för mig redan taget av Microsoft... (bara att googla så får ni se)
Sir_Lord
2015-09-09
Överraskande rolig, många namnvitsar i den engelska versionen som jag såg. Northwind är ett härligt gäng som inte är med allt för mycket utan det fokuseras på pingvinerna och Dave!
Silvanesti
2015-09-06
Mer underhållande än vad jag hade väntat mig. Dels för alla namn, "Kevin, bake on!" och dels för att blunda och höra Sherlock paniskt ropa "WE'RE DEAD! DEAD! DEEEEAAAAD!"
jingoo
2015-08-29
Håller med om att Northwind-teamet mest var tråkiga, men det kanske var det som var meningen? Det är ju pingvinerna som är roliga. Klart godkänd underhållning som lyckas med konsten att variera tempot och pingvin-galenskaperna tillräckligt mycket för att man inte ska tröttna. En av favoritsekvenserna var den helgalna flykten från flygplanet. " I make my own options!"
Robkiller
2015-05-17
Barnfilm med en del försök till humor. Vissa skämt fungerar, andra inte. Handlingen är rätt meningslös, men pingvinernas dumma upptåg håller intresset uppe ändå.... får duga för stunden.