3.3

Pinocchio och Nattens Furste

Pinocchio, som lyckats vara en riktig pojke under ett helt år, ger sig ut för att återta ett värdefullt juvelskrin. Dock är också Nattens Furste ute efter både skrinet och pojken.

Originaltitel Pinocchio and the Emperor of the Night
Regissör Hal Sutherland
Manus Robby London, Barry O\'Brien, Dennis O\'Flaherty
Genre 80-tal, Animerad, Familjefilm, Fantasy
Skådespelare Tom Bosley (röst), Edward Asner (röst), Frank Welker (röst), Jonathan Harris (röst), James Earl Jones (röst), Don Knotts (röst), Scott Grimes (röst), William Windom (röst), Rickie Lee Jones (röst)

StureStenhög
2015-04-25
Samma film igen, fast med sämre animering. Det är ju ganska illa med tanke på att animeringen var det enda som var bra med den första filmen. Den här ser verkligen ut som nån random tecknad serie som man såg på tv på morgonen när man var liten. Storyn består bara av att varianter på det som skedde i föregångaren sker igen, och även denna gång helt utan sammanhang. Inte för att jag sörjer, men det känns också som att den här uppföljaren förtar poängen med första filmen lite, var det inte meningen att Pinocchio skulle ha lärt sig nånting där? Här är det iaf tydligt att han inte har lärt sig ett jävla dugg. Men lika irriterande är han fortfarande. Betyget blir en ännu mer given etta än den föregångaren fick
peu-depeu
2015-02-19
För mig har den här filmen inte alls lyckats få mig att heja på någon. Den enda karaktären jag gillar är pappan, Pinocchio är skitjobbig, hans sidekicks är skitjobbiga (och fyller knappt någon funktion) och de onda är så väldigt läskiga utan att ha någon direkt anledning till det. Filmen är ihopklistrad av lösa idéer och binds inte samman särskilt väl. Tänk kontrasten mellan grodjakten och drömlandet. Det känns inte som en och samma film.
kikujiro
2012-01-18
Fantastisk! Kan dock förstå varför jag fick mardrömmar av denna när jag var liten.
Shootenanny
2011-06-20
HELT otrolig. ALLA borde se den här!