3.2

Pippi Långstrump på de sju haven

Pippi och hennes vänner Tommy och Annika sticker till Söderhavet för att rädda pappa Långstrump som sitter fånge hos sjörövare.

Originaltitel Pippi Långstrump på de sju haven
Regissör Olle Hellbom
Manus Astrid Lindgren, Olle Hellbom
Genre Äventyr, Familjefilm, 70-tal
Skådespelare Beppe Wolgers, Martin Ljung, Inger Nilsson, Maria Persson, Pär Sundberg, Jarl Borssén, Staffan Hallerstam, Tor Isedal, Håkan Serner, Öllegård Wellton, Fredrik Ohlsson, Nikolaus Schilling, Wolfgang Völz, Alfred Schieske

Skapad 2019-12-18 av Stygga-Vargen
Vår käre Astrid Lindgren har skrivit många klassiska berättelser och regissören Olle Hellbom har gjort många klassiska filmatiseringar av hennes berättelser - en av de filmerna kom 1970 och het...   Läs mer »

2017-12-11
Ok, får väl medge att just denna film funkar att titta på---
2017-10-18
ljuva barndomsminnen
2017-06-17
Nu har jag precis sett om den för första gången på åtskilliga år och den är faktiskt precis lika bra idag som den var då. En svensk klassiker.
larsen1976
2014-04-28
Hade jag sett den här som liten hade den nog fått ett mycket bättre betyg.
Djason
2013-02-01
Var bra och spännande som barn, nu är den bara föråldrad känns det som, och de som spelar Tommy och Annika är mest bara jobbiga.
elzplz
2012-08-14
pippi <3 minns att jag tyckte hon var såå modig när hon smög runt bland kanonerna och snodde mat från de snarkande sjörövarna.
Xenox
2012-07-12
En av de bästa barnfilmerna någonsin. Fantastiska karaktärer och otroliga miljöer. Sådana här barnfilmer görs inte idag.
Noseman2005
2012-02-11
Egentligen en trea, rent kvalitativt, men den är lättsedd och behaglig och när man tvingats se den ett antal gånger upptäcker man att den växer.
volvo_240
2012-01-12
Den var väl lika bra nu som när jag sist såg den för 18-20 år sedan.

2011-12-11
Bäst av allt är miljöerna som man spelade in filmen i. Dom känns passande och härliga. Inger Nilsson gör sin Pippi Långstrump bra, värre är det med killen och tjejen som spelar Tommy och Annika. Handlingen engagerar inte mig och jag vet inte riktigt varför. En film som inte riktigt håller måttet vilket är lite tråkigt.