Piranha 3D

Det är spring break i en småstad i Arizona vilket betyder att området är överbefolkat av galna college-ungdomar. Lagom till detta tillfälle inträffar ett skalv på sjöns botten som släpper loss stora stim av förhistoriska pirayor. En osannolik grupp människor tvingas nu samarbeta för att rädda sig själva från att bli fiskmat.

Originaltitel Piranha 3D
Alternativ titel Piranha 3-D, Piranha
Regissör Alexandre Aja
Manus Josh Stolberg, Pete Goldfinger
Genre Komedi, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Steven R McQueen, Elisabeth Shue, Ving Rhames, Jessica Szohr, Brooklynn Proulx, Sage Ryan, Adam Scott, Jerry O'Connell, Kelly Brook, Riley Steele, Christopher Lloyd, Dina Meyer, Ricardo Chavira, Cody Longo, Brian Kubach, Richard Dreyfuss, Gianna Michaels

Skapad 2019-12-12 av TimBuckley
Richard Dreyfuss (Jaws) korta gästspel symboliserar på många sätt och vis exakt vad \"Piranha 3D\" handlar om när han inom loppet av sekunder hinner bli filmens första offer för de hungriga pir...   Läs mer »

Skapad 2019-10-26 av jimmyringo
Avatar, House of Wax, Slå nollan till polisen, Fredagen den 13:e – del 3, Hajen 4...listan kan göras lång som en stång, men ett faktum är spikat: 3-D film är återigen på tapeten i våra biore...   Läs mer »

sodomiten
2019-10-06
Alla visste vad som gällde inför den här filmen. En b-skräckis som svepskäl för att få visa nakna tjejer och tuttar. Jag tycker ändå rollistan är ganska kul med jerry o'connel samt christopher lloyd från "tillbaka till framtiden" filmerna.
Hanness
2019-01-20
Är detta ens film?
Robodan
2018-07-30
Den allra sista scenen måste jag ge dem. Den var rolig.
Zingostar
2017-10-25
Skulle vilja ge denna film högre betyg men tycker den förlorar mycket på sin identitetskris. Filmen vet inte om den är en skräck eller en komedifilm. Hade föredragit en renodlad skräckfilm.
LenWidleheyt
2016-10-20
TLDR: Lol awesome. Dålig CGI, tramsiga premisser och plotholes gör inte det minsta. Hjärtat är precis på rätta stället, vilket visar sig redan i första sekvensen. Om du känner igen referensen här och kan uppskatta humorn i den så kommer du gilla resten av filmen, annars antagligen inte. Tempo och spänning är det inget fel på. Eli Roths härligt överspelade karaktär (med sitt blodiga slut) symboliserar humorn och andan i filmen. Alla andra karaktärer har förvånansvärt hög trovärdighet, vilket såklart inte gäller för varken handlingen eller dödsscenerna. Som det ska vara. :)
GinNTonic
2016-06-24
Kass handling, ful CGI men en del riktigt köttig gore. Underhållande för stunden, svag tvåa.
KyLLo
2016-03-09
Någon gör jämförelser med Fredagen den 13. Jag måste bara säga att det är stor skillnad. Där finns en bakgrundshistoria som förklarar mycket av Jasons utseende och beteende och han är dessutom en stark personlighet i sig som man lär känna om man ser flera av filmerna. Sedan är han sällan obekant för tonåringarna. Däremot är det många tonåringar som inte tar historierna om honom på allvar eller vill visa sig modiga. Det här är istället en nyinspelning av en skräckfilm från 70-talet. Jag har inte sett originalet, men den här känns i grunden inspirerad av Hajen, ända in på omslaget. För att vara en skräckkomedi är Piranha 3D väldigt tragisk. Alla påklistrade attityder, förstorade kvinnobröst och bortglömda barn som vill bli vuxna alldeles för snabbt. Allt är dessutom för överdrivet (sett till genren), som om Aja och hans gäng tror att allt blir bättre eller mer underhållande då. I själva verket ger det motsatt effekt. Det blir irriterande och varken kul eller realistiskt. Det är det mest skrämmande med filmen. Det går inte att köpa bakgrundshistorien ens om man tittar mellan fingrarna. Pirayor kan aldrig kännas mänskliga eller självtänkande. Det går inte att bygga upp någon personlighet bland dem, förutom i helanimerade filmer. Specialeffekterna får det bara att se onaturligt ut. Helhetsintrycket är "irriterande", särskilt som den spär på onaturliga ideal och säkert lär få osäkra ungdomar att må ännu sämre.
lekke
2016-02-28
Ganska märkvärdigt att det behövdes 4 manusförfattare för att få ihop den här dyngan. Likt Jason i Fredagen den 13:e ska ondskan straffa de promiskuösa och inte ont anande tonåringarna. Vilket ju inte är mig emot, då spring break-mentaliteten visar männskan i dess mest degraderande form. Klimax? En utnyttjande mjukporrfilmsregissörs uppätna kuk, utspottad. Bravo. Ska man ge ngt credit så är det väl sminkavdelningen. Men annars är detta obegåvat skräp som ingen behöver se, inte ens för campkänslan.
Murvel48
2015-12-06
Hade varit bättre med mindre överdrivet äckel.
AlbertSpica
2015-10-13
Stark 3:a, detta var roliga 90 minuter trots halvfattig cgi.