2.8

Piraterna!

Piratkaptenen seglar iväg på ett uppdrag för att besegra sina rivaler, Black Bellamy och Cutlass Liz, för att tävla om priset, Årets pirat. Sökandet tar kaptenen och hans besättning från den exotiska stranden på Blood Island till de dimmiga gatorna i viktorianska London.

Originaltitel The Pirates! Band of Misfits
Alternativ titel The Pirates! Band of Misfits in 3D, The Pirates! In an Adventure with Scientists
Regissör Peter Lord
Manus Gideon Defoe
Genre Äventyr, Animerad, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Salma Hayek (röst), Jeremy Piven (röst), Hugh Grant (röst), Brendan Gleeson (röst), Brian Blessed (röst), David Tennant (röst), Martin Freeman (röst), Imelda Staunton (röst), Ashley Jensen (röst), Al Roker (röst), Russell Tovey (röst)

92axha10
2019-06-19
Humoristisk film med glimten i ögat.
2017-10-31
Artifact
2017-05-01
Dronten var bra!
wasteoftime
2017-04-17
Jag blir alltid lite glad när jag ser dessa animationer från Aardman, men det har inte sedan jag var liten kunnat leva upp till vad jag önskar att det vore. Och det gör mig lite rädd för att se om de klassiska Wallace & Gromit-filmerna. Men, ja, detta är mest rätt trist faktiskt. Vissa grejer är lite småkul men mest är det bara tråkigt. Inte direkt dåligt, men rätt nära. 0,8 på SH-skalan.
2016-05-08
Så vansinnigt roligt blir det aldrig. Egentligen inte ens lite kul. Men det är smått underhållande i alla fall, men absolut inte mer än så. (6/15)
dafreakish
2015-11-05
Halvsvag film av Aardman men klart okej om man letar efter en snygg leranimerad film. Dock deras svagaste verk hittills.
AjaxSwan
2015-04-25
Ganska bra men saknar det lilla extra. Imponerande välgjord dock. 3:a (6/10)
2015-01-19
Aardman Animations som har gett oss "Wallace & Gromit" och "Chicken Run" står bakom denna film. Så rent tekniskt är ju denna film helt briljant med sin leranimation och stop motion. Filmen är dessutom härligt fartfylld och har begåvats med duktiga och underhållande röstskådisar som Hugh Grant, Martin Freeman, Salma Hayek m.fl. Trots dessa tillgångar så saknar filmen en viktig ingrediens för mig dvs. humor. Där Pixar får ung och gammal att skratta så lyckas man här bara underhålla barnen. 2+
Lotso
2014-07-03
Såklart är där negativa saker om filmen som att de blev lite kliché i en del fall och filmen är väl förutsägbar och det är ganska lätt att lista ut vart den är på väg och vad som ska hända härnäst. Men i all ärlighet så brydde jag mig inte så mycket på det för jag var helt överspeglad av hur bra animationen var och hur rolig filmen var. Jag rekommenderar verkligen denna bara för skämten och animationens skull den är väl värd det i mina ögon! Jag säger detta sällan men jag vill väldigt gärna se en uppföljare på denna filmen men den bombade tydligen vid biopubliken så där lär nog inte komma någon uppföljare, dessvärre.
Sznax
2014-02-14
Vass brittisk humor med en fantastisk cast och leranimationer av högsta klass. Ett lite för svagt manus dock där storyn tar lite väl mycket plats. Soundtracket var en stor positiv överraskning (hade kunnat fyllas ut och användas lite vassare). Betyg 6.1