2.6

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge

Otursförföljde kapten Jack Sparrow får oddsen emot sig när dödliga spökpirater, under ledning av hans gamle fiende kapten Salazar, flyr från Djävulstriangeln för att döda havets alla pirater? inklusive honom. Det enda sättet att överleva är att hitta den mytomspunna Poseidons treudd och ta kontrollen över havet.

Originaltitel Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
Alternativ titel Pirates of the Caribbean 5, P.O.T.C. 5
Regissör Joachim Rønning, Espen Sandberg
Manus Jeff Nathanson
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Komedi, Fantasy
Skådespelare Johnny Depp, Brenton Thwaites, Kaya Scodelario, Geoffrey Rush, Javier Bardem, Golshifteh Farahani, Kevin McNally, David Wenham, Stephen Graham, Angus Barnett, Martin Klebba, Adam Brown, Giles New, Orlando Bloom, Juan Carlos Vellido, Rodney Afif

Zebulonm
2019-09-24
Sämst i serien.
StureStenhög
2019-05-20
Jag hyser inga varmare känslor för de här filmerna, men jag tyckte iaf inte att det här var den sämsta i serien. Den är åtminstone snygg på ett tekniskt plan, och man utnyttjar det faktum att man har byggt upp en rik värld sedan tidigare. Storyn är dock bara en enda röra som det är väldigt svårt att engagera sig i, och Depp känns oerhört trött i rollen vid det här laget. Överhuvudtaget känns det inte som att någon av de inblandade har något annat än ekonomiska skäl till att hålla det här igång, och då är det här ändå en typ av film som verkligen kräver berättarglädje och energi för att fungera
päronanton
2019-04-27
Har sett om alla filmerna nu och jag måste säga att dom tre första är helt klart dom bästa, den fjärde filmen i främmande farvatten är sådär. Denna är helt klart sevärd, men nu börjar de bli mycket upprepning. Nu får det vara bra.
Stiggy
2018-10-21
Dem borde ha inte ha gjort denna uppföljare. Inte alls lika bra som dem tidigare filmerna varken spännande eller rolig tyvärr.
Robodan
2018-10-17
Håller med om att första filmen är många snäpp bättre än allt som följt, men den här var ändå en rejäl uppryckning jämfört med senaste uppföljaren. En mycket enkel story, som inte bidrar med mycket nytt, men i samma stil som de första filmerna. En knapp trea 5/10 tycker jag det räcker till
Murvel48
2018-10-17
Lite väl mycket trams men Bardem och Rush räddar trean. Depps rollfigur Sparrow drar som vanligt ner filmen ett snäpp.
Starkbröl
2018-10-12
IT MAKES NO SENSE! Dumt CGI-bröt inklusive en CGI-Depp. Bitvis snygg men helt i avsaknad av manus eller intern logik.
hardcore
2018-10-12
Vad är det som är så svårt? Dom har egentligen allt som behövs förutom en sak. Ett okej manus.
TURGUT
2018-09-23
Positivt överraskad av denna, förväntade mig ungefär samma nivå som de övriga uppföljarna men denna hade ett bra tempo utan att bli för mycket och historian var tillräckligt intressant för att man ville veta hur det gick. Denna delen av serien är mer back ro basics. Ger denna en knapp 4:a.
widez
2018-07-23
Denna ligger väl ungefär på den nivå som det går att förvänta sig från en Pirates-film nuförtiden. Första filmen i serien var egentligen den enda som var riktigt bra.