2.8

Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten

Kapten Jack Sparrows vägar korsas av en kvinna han mött tidigare och han får svårt att avgöra om det uppstår kärlek eller om hon är en skoningslös bedragare som utnyttjar honom för att hitta den mytomspunna ungdomens källa. Han tvingas ombord på den fruktade piraten Svartskäggs skepp och vet snart inte vem som är farligast - Svartskägg eller kvinnan från hans förflutna.

Originaltitel Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
Alternativ titel Pirates of the Caribbean 4, P.O.T.C. 4
Regissör Rob Marshall
Manus Ted Elliott, Terry Rossio
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Johnny Depp, Penélope Cruz, Geoffrey Rush, Ian McShane, Kevin McNally, Sam Claflin, Astrid Bergès-Frisbey, Stephen Graham, Keith Richards, Greg Ellis, Damian O'Hare, Óscar Jaenada, Anton Lesser, Roger Allam, Judi Dench, Christopher Fairbank, Paul Bazely, Bronson Webb, Richard Thomson, Yuki Matsuzaki, Robbie Kay, Steve Evets, Ian Mercer, Deobia Oparei, Gemma Ward, Sebastian Armesto, Juan Carlos Vellido

Zebulonm
2019-09-22
Den duger.
2019-05-26
Lite kul en kort stund. Lite tråkig en lååång stund. (4+/15)
päronanton
2019-04-20
Inte alls lika bra som dom tre första, den är sevärd.
yrkeschaufföre
2018-12-30
Detta är mer film än en åkattraktion men världen hade nog klarat sig bra utan hela serien...
widez
2018-07-23
Denna lägger sig under tvåan och trean i kvalité.
Björkman
2018-03-22
Inte kass, men ändå den i mitt tycke sämsta av de hittills fem filmer som gjorts. Avsaknaden av skådespelare som Bloom, Knightley och Davenport är påtaglig. Godkänd, inte mer.
2018-02-09
Jag bara avskyr dom här löjliga filmerna. Det här är riktigt Hollywood trams!!!
TimBuckley
2016-06-13
(rek 3a) inledningsvis ganska menlös, men när jag tog bort färgen och såg resterande film som svart-vit så framstod filmen plötsligt som den 50-tals matinee den är. En ganska trivsam sådan, och sen är jag svag för sagodjur, oavsett om vi är i Narnia eller om vi är bland sjöjungfrur såsom i denna film.3a.
WillyV
2015-05-07
Sämst av de fyra. Rätt så tråkig.
2015-01-08
Jag hade väldigt låga förväntningar och inledningsvis får jag vad jag förtjänar. Sakta men säkert kommer det scener som påminner mig om den fantastiska första filmen. Jag vet inte om det är de nya ansikten i denna film som skapar en fräsch känsla i denna filmserien men nog är det just det som fungerar positivt på mig. När filmens sista scen kommer så längtar efter nästa film i denna serien vilket är väldig konstigt då jag, sett till sin helhet, inte älskar denna film. Jag är förvirrad.